سهم اختصاصی آذربایجان غربی از صادرات و واردات مرزی مشخص شود
کد خبر: 4008950
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

سهم اختصاصی آذربایجان غربی از صادرات و واردات مرزی مشخص شود

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: میزان سالانه تجارت مرزی اعم از صادرات و واردات انجام شده از مرزهای آذربایجان‌غربی حدود ۲.۵ میلیارد دلار است که باید مشخص شود از این مقدار سهم اختصاصی این استان چقدر است.

غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، غلام‌رضا سلیمانی، رئیس‌ کل بیمه مرکزی، روز گذشته، ۷ آبان‌ماه در نشست هماهنگی نمایندگی‌های بیمه فعال در آذربایجان‌غربی با بیان‌اینکه بیمه‌ها باید در خدمت شهروندان باشند، اظهار کرد: نگاه کلی در بیمه‌ها باید کاهش دغدغه‌ها و حمایت از مردم باشد، همچنین در بخش درمان تکمیلی نیز هیچگونه کاهش سرانه‌ای در بیمه‌ها صورت نگرفته است.

وی حضور در بین بیمه‌شدگان، بیمه‌گذاران و شرکت‌های بیمه‌ای جهت بررسی مشکلات مردم را از اهداف سفر خود به آذربایجان‌غربی عنوان کرد و افزود: بررسی صندوق بیمه خسارت بدنی در این استان از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

رئیس‌ کل بیمه مرکزی با اشاره به پتانسیل‌های اقتصادی آذربایجان‌غربی ادامه داد: بیمه‌ها باید در راستای حمایت از توسعه اقتصادی استان به خصوص در حوزه صنعتی و کشاورزی تمامی تلاش خود را به کار گیرند.

وی با انتقاد از وضعیت صنعت بیمه در آذربایجان‌غربی، بیان کرد: متاسفانه صنعت بیمه این استان با بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور همسایه که به تنهایی ظرفیت بالایی در حوزه صنعت بیمه محسوب می‌شود، جایگاه خوبی ندارد.

سلیمانی مرز را یک فرصت استثنایی برای توسعه اقتصادی عنوان و تصریح کرد: طبق آماری که در اختیار ما قرار گرفته است میزان سالانه تجارت مرزی اعم از صادرات و واردات انجام شده از مرزهای آذربایجان‌غربی حدود ۲.۵ میلیارد دلار است که باید مشخص شود از این مقدار سهم اختصاصی این استان چقدر است.

وی در رابطه با نقش صنعت بیمه در توسعه اقتصادی، گفت: بیمه یک فضای توام با اطمینان و آرامش برای پایه‌گذاری فعالیت اقتصادی را فراهم می‌کند.

رئیس‌ کل بیمه مرکزی با بیان اینکه صنعت بیمه باید در کنار مردم قرار گیرد، اظهار کرد: اینکه در برخی از حوزه‌ها بیش از یک‌هزار برابر تعهد مالی توسط بیمه متقبل می‌شود، نشان از اوج اعتقاد صنعت بیمه به اطمینان بخشی برای جامعه است.

وی با بیان اینکه رایزنی‌های لازم برای آغاز تحت پوشش بیمه قرار دادن کارت‌های بانکی در حال انجام است، بیان کرد: متأسفانه طی سال‌های اخیر سوءاستفاده‌های متفاوتی از طرق کارت‌های بانکی شهروندان انجام شده که ورود صنعت بیمه به این حوزه می‌تواند خدمات ارزنده‌ای برای مردم داشته باشد.

سلیمانی با تأکید بر اینکه صنعت بیمه باید به بخش‌های مختلف زندگی مردم ورود و آنان را تحت پوشش کامل قرار دهد، بیان کرد: صنعت بیمه در موارد مختلفی ‌می‌تواند در کنار مردم باشد ولی متاسفانه بیشترین تمرکز خود را بر روی بیمه شخص ثالث گذاشته است.

 

 

 

انتهای پیام
captcha