عمده مشکلات کشور دوری از مساجد است / مسجدمحوری را احیا کنیم
کد خبر: 3992443
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴

عمده مشکلات کشور دوری از مساجد است / مسجدمحوری را احیا کنیم

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز با انتقاد از غفلت برخی از مسئولان نسبت به مساجد گفت: سیاست مسجدمحوری و توجه به جایگاه مساجد برای مسئولان امر متأسفانه مورد غفلت واقع شده است و عمده مشکلات عدیده کشور به علت دوری از مساجد و ضعف اعتقادی برخی از مسئولان است.

به گزارش ایکنا از فارس، احمد جعفری، فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز شب گذشته، 31 مردادماه در نشست قرارگاه مسجد که به مناسبت هفته جهانی مسجد برگزار شد، نقش مساجد را در صدر اسلام یادآور شد و گفت: امروز مسجد باید بتواند کارکردهای خود را در زمان صدر اسلام احیا کند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به نقش مساجد در محلات افزود: مسجد باید تجلی‌گاه وحدت، پایگاه تعلیم و تربیت اسلامی، پایگاه نظامی، کانون امر و نهی اسلامی، محل پیوند دین و سیاست و منشأ اثر در محله باشد.

جعفری با یادآوری اینکه در زمان پیامبر مکرم اسلام(ص) تمام مشکلات مردم در مساجد مطرح و با حضور مردم هم در همان‌جا برطرف می‌شود، گفت: امروز هم باید تصمیم‌های مهم کشور با حضور جوانان در مساجد مطرح شده و گرفته شوند.

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز از غفلت نسبت به مساجد انتقاد کرد و افزود: سیاست مسجدمحوری و توجه به جایگاه مساجد برای مسئولان امر متأسفانه مورد غفلت واقع شده است و عمده مشکلات عدیده کشور به علت دوری از مساجد و ضعف اعتقادی برخی از مسئولان است.

وی فرمایشات امام راحل را مبنی بر اینکه مسجد محلی است که باید در آن امور اداره شود، مورد توجه قرار داد و افزود: یکی از اهداف مهم دشمن دور کردن مردم و مسئولان از مساجد به عنوان مراکز حساس و مهمی است که باید مسائل مهم کشور در چنین مکانی بررسی شود، اما متاسفانه شاهدیم که مساجد ما محدود به تعدادی از افرادی است که از لحاظ سن باید با مرگ دسته پنجه نرم کنند.

جعفری با یادآوری فرمایشات دیگر امام راحل که پیروزی را در اداره مساجد توصیف کردند، گفت: احیای مساجد زمینه‌ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی است و تعلیم و تربیت حقیقی تنها در مساجد اتفاق خواهد افتاد.

فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز، تقویت پیوند بین ارکان مسجد و تعامل هرچه بیشتر بسیجیان با امام جماعت، هیئت امنا، هیئات مذهبی و کانون فرهنگی هنری» را از ابعاد سیاست مسجدمحوری بسیج برشمرد و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع علمای خراسان شمالی مبنی بر تقویت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با کمک بسیج، تصریح کرد: ما کانون‌های مساجد را جزیره جدای از بسیج و بسیج را جدای از کانون‌ها نمی‌دانیم.

یادآور می‌شود، در این نشست از طرح فراخوان ایده‌های برتر مسجد و طرح شهید دستغیب (وضعیت‌سنجی مساجد شرق شیراز) و جشنواره معرفی الگوهای برتر رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha