دولت دوازدهم تلاش مضاعفی برای مسکن انجام داد / ضرورت تأمین تسهیلات لازم برای مسکن جوانان
کد خبر: 3983551
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
رئیس‌جمهور در آیین افتتاح طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی:

دولت دوازدهم تلاش مضاعفی برای مسکن انجام داد / ضرورت تأمین تسهیلات لازم برای مسکن جوانان

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی با اشاره به افتتاح 51 هزار و 230 واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور در هشتادمین هفته از افتتاح طرح های ملی، گفت: اشتغال و مسکن دو امر بسیار مهم برای زندگی است و بسیار خوشحال هستم از اینکه در دولت دوازدهم تلاش مضاعفی در زمینه مسکن صورت گرفت.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز، دوشنبه 21 تیرماه، در هشتادمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و آیین افتتاح طرح‌های ساخت مسکن وزارت راه و شهرسازی در سراسر کشور، تأکید کرد: دولت در زمینه تأمین مسکن مردم مسئولیت سنگینی بر دوش دارد تا تسهیلات لازم را در این زمینه برای مسکن مردم به ویژه جوانان فراهم کند.

روحانی اظهار کرد: در آغاز فعالیت این دولت با تعهد دولت قبل در زمینه 2 میلیون و 200 هزار مسکن در قالب طرح مسکن مهر مواجه بودیم که حدود یک سوم آن توسط دولت قبل البته با نقص‌هایی در بخش خدمات تکمیل شده بود و دو سوم کار در این زمینه بر دوش این دولت قرار گرفت که کار بسیار سختی بود اما با تلاش‌های صورت گرفته از سوی آقای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، و تکمیل واحدهای مسکونی، این طرح تقریبا رو به اتمام است.

رئیس‌جمهور یکی از تاکیدات دولت یازدهم و دوازدهم را احیای بافت فرسوده و بازآفرینی شهری عنوان کرد و افزود: در این زمینه نیز کارهای زیادی انجام شده و 375 هزار و 232 واحد مسکونی در بافت فرسوده احیا شده است.

رئیس‌جمهور اولین اقدام در زمینه ساخت واحدهای مسکونی شهرک‌ها و شهرهای جدید را موضوع طراحی و توجه به معماری دانست و اظهار کرد: ایران از لحاظ معماری ملت خلاقی بوده و آثار تاریخی بی‌نظیری در این زمینه به جا مانده است. مکان‌یابی درست و استفاده از مصالح مناسب از موارد مهمی است که باید در حوزه ساخت و ساز مورد توجه جدی قرار بگیرد.

روحانی بیان کرد: دولت باید زمین مناسب در جای مناسب و با قیمت مناسب در اختیار مردم و سازندگان قرار دهد و از تخریب زمین‌های زراعی، باغات، مراتع و جنگ‌ها جلوگیری کند، لذا مکان‌یابی و معماری 2 اصل مهم برای ساخت مسکن است که بایستی توسط دولت مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: از لحاظ مالی نیز بانک‌ها باید کمک‌های لازم را انجام دهند و وزارت مسکن بایستی تلاش کند واحدهای مسکونی به قیمت مناسب در اختیار جوانان و مردم قرار بگیرد.

روحانی بیان کرد: واحدهای مسکونی را باید مردم بسازند و وظیفه دولت این است که کمک کند تا زمین مناسب با توجه به طراحی و معماری مناسب و با وام در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه واحدهای روستایی تلاش زیادی انجام شده است. همچنین در مقاوم‌سازی و تکمیل واحدهایی که در حوادثی مانند سیل و زلزله تخریب شده بودند، اقدامات مهم و بزرگی انجام شده است.

 

انتهای پیام
captcha