فعالیت‌های قرآنی با استفاده از ابزار هنر تقویت‌سازی شود
کد خبر: 3971187
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

فعالیت‌های قرآنی با استفاده از ابزار هنر تقویت‌سازی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: یکی از برنامه‌های مهم و اساسی برای فعال‌سازی معارف قرآن کریم تقویت‌سازی گروه تواشیح و ابزار هنری است که باید مورد توجه مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط واقع شود.

فعالیت‌های قرآنی با استفاده از ابزار هنر تقویت‌سازی شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ۲۲ اردیبهشت‌ماه در آئین تجلیل از اعضای گروه تواشیح «نورالثقلین» کانون فرهنگی هنری علمداران حضرت ابوالفضل(ع) بیله‌سوار، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم و اساسی برای فعال‌سازی معارف قرآن کریم تقویت‌سازی گروه تواشیح و ابزار هنری است که باید مورد توجه مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط واقع شود.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم معارف قرآن کریم را با ابزار هنری معرفی و تبلیغ کنیم بدون شک دستاورد‌ها و آثار مثبتی را شاهد خواهیم بود که به خصوص در بین نسل جوان جامعه خروجی بهتری را به ارمغان خواهد آورد و به همین منظور برای تحقق اهداف مورد نظر کانون‌های مساجد برای جذب جوانان و نوجوانان باید اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: گروه‌های سرود نیز در این میان به عنوان معرفی مبانی نورانی قرآن کریم در بین عموم مردم بسیار مثبت ارزیابی می‌شود که بنا به تأثیرات خوب آن باید به صورت چشمگیر و قابل قبول از این ظرفیت استفاده شود.

بحرالعلومی تصریح کرد: به همین منظور نیاز است تا با همکاری و هم‌افزایی با مسئولان مربوطه برنامه‌های جامعی برای فعالیت‌های هنری تدوین شود تا بتوانیم آن طور که مورد انتظار است برنامه‌های قرآنی را در استان در تمامی ایام سال معدودسازی کنیم و گسترش فرهنگ قرآنی را به عنوان یک اولویت اساسی مورد توجه قرار دهیم.

وی اظهار کرد: بهره‌گیری از مبانی ارزشمند و والای قرآن کریم در زندگی مردم به قدری تأثیرگذار و حائز اهمیت هستند که برای رسیدن به معنویت اخروی و دنیوی به آن نیاز مبرم و اساسی داریم و اگر این موضوع به صورت جد مورد توجه واقع شود بی‌شک نورانیت آن در زندگی عموم مردم ملموس خواهد بود.

انتهای پیام
captcha