استفاده از ابزار هنر؛ بهترین راه نشان دادن حقانیت دفاع مقدس / شاعران نوجوان را جذب کنیم
کد خبر: 3958820
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

استفاده از ابزار هنر؛ بهترین راه نشان دادن حقانیت دفاع مقدس / شاعران نوجوان را جذب کنیم

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، بهترین راه و بهترین ابزار در نشان دادن حقانیت دفاع مقدس را ابزار هنر دانست و گفت: با ابزار هنر می‌توانیم حقایق دفاع مقدس را نشان دهیم.

به گزارش ایکنا از فارس، سردار بهمن کارگر، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور امروز، 20 اسفندماه در مراسم اختتامیه بیست و دومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت که به‌صورت همزمان در سراسر کشور و در بستر فضای مجازی و به میزبانی استان فارس در حال برگزاری است،  گفت: اگر نگاهی به تعاریف رهبر معظم انقلاب در خصوص دفاع مقدس داشته باشیم، ایشان فرموده‌اند که باید دو کار مهم در این رابطه انجام دهیم، یکی اینکه اجازه ندهیم دفاع مقدس فراموش شود و دوم اینکه دفاع مقدس به انحراف کشیده و یا تحریف شود.

وی افزود: دشمنان قدرتمند نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال این هستند و حتی پول خرج می کنند که دفاع مقدس را بدنام کنند لذا در موضوع دفاع مقدس باید این قوام و استواری را ایجاد کنیم تا دچار انحراف نشویم.

کارگر، بهترین راه و بهترین ابزار در نشان دادن حقانیت دفاع مقدس را ابزار هنر دانست و گفت: با ابزار هنر می‌توانیم حقایق دفاع مقدس را نشان دهیم که از جمله این هنرها می‌توان به ساخت فیلم و سریال یا شعر اشاره کرد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و با قوام‌ترین ابزار هنری که می‌توانیم در این راه از آن استفاده کنیم، شعر است، گفت: در گذشته شعرای بزرگی داشتیم مثل سعدی، حافظ، فردوسی و مولانا و آثاری که از اینها مانده هزاران سال می‌ماند.

وی با تأکید بر اینکه باید ابعاد و حقایق دفاع مقدس را در قالب اشعار احساسی و حماسی که بتواند آن حماسه را روایت کند، تبیین کنیم، گفت: مسئله شعر خیلی مهم است مخصوصاً که رهبر معظم انقلاب نیز همیشه به شعر عنایت خاصی داشتند.

کارگر این نکته را یادآور شد که در موضوع دفاع مقدس اشعار ما صرفاً حماسی نیست چون در دفاع مقدس مردم آمدند و  پیروز شدیم لذا دفاع مقدس در همه ابعاد و شئون زندگی ساری و جاری بوده است بنابراین شاعران می‌توانند در این عرصه وارد شوند.

وی بر لزوم جذب شاعران جوان و نوجوان به این کنگره تأکید کرد و گفت: نباید تنها به ارسال آثار شاعران پیشکسوت به این کنگره اکتفا کنیم و باید حتماً کارگاه‌هایی برگزار شود تا شاعران جوان و نوجوانی تربیت شوند.

کارگر با بیان اینکه اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی و مقاومت را به درستی روایت کنیم، باید به دفاع مقدس بپردازیم، بر لزوم تداوم این کنگره در سال‌های آینده تأکید و از دست‌اندرکاران برگزاری آن قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha