تونل جدید صهیونیست‌ها، بنای مسجدالاقصی را تهدید می‌کند
کد خبر: 3904896
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷

تونل جدید صهیونیست‌ها، بنای مسجدالاقصی را تهدید می‌کند

یک متخصص در امور مسجد الاقصی اعلام کرد تونل جدیدی که صهیونیست‌ها در حال حفر آن در سطح زیرین مسجد‌الاقصی هستند، بنای این مسجد را تهدید می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الحدث، فخری ابو دیاب، متخصص امور مسجدالاقصی در بیانیه مطبوعاتی اظهار کرد: گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست به عنوان داوطلب در حفر تونلی مشغول فعالیت هستند که زیر باب المغاربه در نزدیکی کاخ‌های اموی به سمت دیوار غربی مسجد الاقصی واقع شده است.

او توضیح می‌دهد که در حین حفاری، شهرک‌نشینان مقادیر زیادی خاک، سنگ و برخی آثار عربی و اسلامی را از این منطقه خارج می‌کنند و آنها را به مناطق نامعلومی منتقل می‌کنند.
 
وی هدف آنها را تحریف این آثار و تبدیل آنها به آثار عبری زبان برای ایجاد تاریخ جعلی و نمایش آنها در موزه‌ها و گالری‌های سرزمین‌های اشغالی عنوان کرد.
 
این تونل ادامه تونل درب الحجاج است که از سوی دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی 30 ژوئن سال گذشته، پس از شش سال حفاری در محله وادی حلوه در روستای سلوان افتتاح شد. 
 
ابودیاب می‌افزاید: این تونل به مسجدالاقصی می‌رسد و نشان می‌دهد حفاری‌های اسرائیل به دیواره‌های غربی و جنوب غربی مسجد رسیده است و این خطر بزرگی را برای مسجدالاقصی به وجود می‌آورد، زیرا دیوارها و پایه‌های آن به دلیل ادامه گودبرداری‌ که در اعماق بسیار زیاد در زیر مسجد و در اطرافش انجام شده، در هوا معلق شده‌اند.
 
این نشان می‌دهد که شهرک‌نشینان به سرعت برای دسترسی به مسجد‌الاقصی تلاش می‌کنند‌، زیرا هدف از افتتاح این تونل، رسیدن به این مسجد است.
 
یک سایت اسرائیلی فیلمی از این حفاری منتشر و پس از چند دقیقه آن را حذف کرد. این فیلم نشان می‌داد تعداد زیادی از شهرک‌نشینان، در حال حمل خاک حاصل از حفاری این تونل بودند.
انتهای پیام
captcha