انعقاد 3 تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی خراسان جنوبی با حضور «نوبخت»
کد خبر: 3904259
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
امروز صورت می‌گیرد؛

انعقاد 3 تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی خراسان جنوبی با حضور «نوبخت»

در سفر نوبخت به خراسان جنوبی، سه تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی استان امضا می‌شود.

انعقاد 3 تفاهم نامه محرومیت‌زدایی خراسان جنوبی با حضور نوبختبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، تفاهم‌نامه ایجاد سه هزار شغل در قالب خوشه‌های صنایع دستی، نصب و راه‌اندازی ۷۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی و اجرای ۷۵ طرح و پروژه در استان خراسان جنوبی، امروز، پنجشنبه ۲۲ خرداد با حضور نوبخت منعقد می‌شود.

در این جلسه تفاهم‌نامه احداث ۷۵۰۰ پنل خورشیدی برای 7500 نفر از افرادی که حوزه اشتغال آنان مشکل دارد یا تحت نهادهای حمایتی هستند، منعقد خواهد شد.

در قالب این تفاهم‌نامه حدود 40 میلیون تومان برای هر کدام از این افراد تخصیص می‌یابد که از این رقم حدود ۲۰ میلیون تومان به صورت وام، 10 میلیون تومان از محل تبصره 14 و 10 میلیون تومان از سوی دستگاه‌های حمایتی تأمین خواهد شد.

تفاهم‌نامه‌ای نیز برای حوزه صنایع دستی در ۱۱ شهرستان برای ۱۱ رشته شغلی به تناسب مزیت‌های هر شهرستان آماده شده است. طی این تفاهم‌نامه به سه هزار نفر که تاکنون وام نگرفته و یا بیمه نیستند، 10 تا 15 میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد.

تفاهم‌نامه دیگر در بحث جهش تولید خواهد بود، براساس فرمایشات مقام معظم رهبری سازمان مدیریت از ابتدای سال بر این روی این موضوع تمرکز کرده است.

بیش از 1250 میلیارد تومان برای 70 پروژه با تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته شده که اگر محقق شود در بخش‌های خدمات، صنعت، کشاورزی و زیرساختی، جهش تولید ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha