اهمیت توجه به سلامت معنوی / اطلاع‌رسانی‌ها درباره كرونا منجر به ایجاد فضای یأس در جامعه نشود
کد خبر: 3884202
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶

اهمیت توجه به سلامت معنوی / اطلاع‌رسانی‌ها درباره كرونا منجر به ایجاد فضای یأس در جامعه نشود

رئیس كل دادگستری فارس با اشاره به شرایط شیوع كرونا و اهمیت حفظ سلامت جسمی مردم، گفت: هم‌طراز با تأمین سلامت جسمی مردم سلامت معنوی مرم نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدكاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس امروز، 19 اسفندماه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که با محوریت موضوع شیوع بیماری کرونا در شیراز برگزار شد، بر هوشیاری مردم در برابر تضعیف معنوی جامعه تأکید کرد.

 وی با بیان اینكه هم‌طراز با تأمین سلامت جسمی مردم سلامت معنوی مرم نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار علیهمالسلام و همچنین همت و تلاش مسئولان و مشارکت مردم می‌توانیم بر موضوع فائق بیایم.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس در ادامه با اشاره به تهدیدات ویروس کرونا برای استان گفت: پرهیز از پراکندگی در تصمیمات و همچنین وجود مدیریت واحد در این حوزه می‌تواند انسجام در مقابله با خطرات و آسیب‌ها را به حداقل برساند.

موسوی با اشاره به نقش آموزش و اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی رسانه‌ها نسبت به این بیماری را بسیار مهم خواند و ضمن تقدیر از حوزه‌های مختلف خبری و رسانه‌ای و همچنین رسانه ملی و فعالان فضای مجازی گفت: اطلاع‌رسانی‌ها در این حوزه باید با ظرافت و بسیار تخصصی انجام شود چراکه ضمن آگاهی‌بخشی و بیان واقعیات نباید فضای یأس و ناامیدی حاکم شود.

وی تأكید كرد: کلیه فایل‌ها و اطلاعاتی که در این خصوص در فضای مجازی رد و بدل می‌شود، باید مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی و مراجع صاحب‌نظر در این حوزه باشد والا باعث ایجاد انحراف ذهنی و ایجاد ترس در مردم می‌شود.

موسوی، بر برخورد قاطع دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دادستان‌های حوزه‌های قضایی سراسر استان با منتشرکنندگان اخبار و اطلاعات نا صحیح در فضای مجازی تأکید کرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس همچنین در خصوص جلوگیری از ترددها گفت: در این خصوص مراجع قانونی باید تصمیم‌گیری كنند و اظهار نظرات غیر کارشناسی تنها به امنیت روانی جامعه لطمه وارد می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همواره از ابتدای پذیرش مسئولیت به خدمت‌رسانی قضات و کارکنان در مجموعه قضایی استان به‌صورت جهادی و به سبک و روش دهه اول انقلاب تأکید دارد، گفت: همان‌گونه که کادر درمان و پزشکی در خط مقدم خدمت به جامعه با تمام توان حضور دارند باید ما نیز به عنوان پشتیبان آنان با عزم و اراده به خدمت‌رسانی خود ادامه دهیم اما این امر باید با رعایت کامل دستورات پزشکی و اصول بهداشتی انجام پذیرد.

و در ادامه از مراجعان به دستگاه قضایی خواست با توجه به اینکه مجموعه قضایی از جمله مراکز و سازمان‌های پرتردد در استان است، از مراجعات غیر ضروری پرهیز كنند و اموراتی از جمله مطالبات، پرونده‌های خانواده و سایر امور مشابه و غیر ضروری را به زمان دیگری و پس از فروکش کردن خطرات ناشی از اپیدمی ویروس کرونا موکول كنند.

یادآورمی‌شود، در این نشست موضوعات دیگری از جمله تمهیدات امنیتی مربوط به چهارشنبه پایان سال و همچنین جلوگیری از سوءاستفاده متصرفان اراضی در ایام نوروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha