اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3845907
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸

اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در کهگیلویه و بویراحمد

گروه فرهنگی ـ رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح «هر مسجد یک حقوقدان» برای ارائه مشاوره‌های حقوقی به مردم به‌زودی در این استان اجرا خواهد شد.

اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، حسن نگین‌تاجی، رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته،‌ هفتم مهرماه اظهار کرد: بر اساس این طرح قضات و حقوقدانان استان با حضور مستمر در مساجد استان اقدام به ارائه مشاوره‌های حقوقی به مردم می‌کنند.
وی افزود: مردم مناطق شهری و روستایی استان می‌توانند برای مشاوره حقوقی به قضات و حقوقدانان مستقر در مساجد استان مراجعه و پس از طرح پرسش‌های خود پاسخ حقوقی را دریافت کنند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی لازم از سوی رسانه‌های این استان و اقدام‌های فرهنگی گسترده از سوی متولیان امر می‌تواند نقش مهمی در کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق در استان داشته باشد.
نگین‌تاجی عنوان کرد: چنانچه در کشور و کهگیلویه و بویراحمد ملاک‌های تعیین مهریه عقلانی و منطقی شود میزان تشکیل و بررسی پرونده‌های طلاق در محاکم قضایی نیز کاهش می‌یابد.
وی ابراز کرد: قانونگذار راهکارهایی را برای کاهش تشکیل پرونده‌های مهریه در محاکم قضایی تعیین و ریاست قوه قضائیه آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز به تازگی بخشنامه‌ای را برای خروج بدهکاران مهریه از زندان ابلاغ کرده است.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به منظور آسیب شناسی آرای قضایی در دو بخش حقوقی و کیفری کارگروه‌هایی در دادگستری استان تشکیل و فعال شده است.
نگین‌تاجی یادآور شد: پس از آسیب شناسی آرای قضایی صادره از سوی قضات کهگیلویه و بویراحمد نکات مورد نظر هر ۶ ماه یکبار برای قاضی ارسال می‌‌شود.
وی اضافه کرد: هدف از این اقدام پی بردن قضات کهگیلویه و بویراحمد به آسیب‌های احتمالی موجود در برخی آرای قضایی صادره از سوی آنان است.
انتهای پیام

captcha