نواخته شدن زنگ مهر در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3844247
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

نواخته شدن زنگ مهر در چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی ـ با حضور استاندار و مسئولان استانی زنگ مهر در دبستان دخترانه فاطمیه شهرکرد نواخته شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری اول مهرماه در آیین نواختن زنگ مهر، ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: کانون آموزش و پرورش که امروز آغاز درس ماست دو کار مهم از جمله خدمت و اصلاح را برای دانش آموزان و ملت ایران انجام می‌دهد.

وی افزود: این کانون با خدمت خود انسان‌ها را آموزش می‌دهد تا ارتقای علمی و توانمندی آن‌ها افزایش یافته و در اثر توانمندی بتوانند به خوبی زندگی و به دیگران خدمت کنند.

استاندار بیان کرد: کانون آموزش و پرورش انسان‌ها را اصلاح می‌کند تا انسان بمانند و با انسانیتت خود به ملت صادقانه خدمت کنند، با ظلم و جور مبارزه کنند، مطیع زر و زور و تزویر نشوند و تجارت به معنای معامله علیه انسان‌ها انجام ندهند و انسان بمانند.

وی گفت: اگر امروز این دانش‌آموزان در مدرسه حضور یافتند برای آموختن علم و یاد گرفتن هنر بوده تا توانمند شده و آن را به خود، به خانواده و جامعه بروز دهند.

در ادامه فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: روز گذشته جشن شکوفه‌ها برگزار شد و 12 هزار دانش‌آموز پیش‌دبستانی و 18 هزار و 478 دانش‌آموز پایه اول در کلاس‌های درس استان حاضر شدند و اولین جرقه‌های بهار تعلیم و تربیت را ایجاد کردند.

وی افزود: امروز با نواختن زنگ مدرسه 206 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی با حضور در دو هزار و 900 مدرسه استان در بستر تعلیم و تربیت و در زیر چتر سند تحول بنیادین مسیر تعلیم و تربیت را آغاز و حرکت خود را به سمت و سوی شکوفایی استعدادها و بارورکردن اندیشه‌ها هموار می‌کنند، امید است این مسیر به پرورش دانش‌آموزانی ختم شود تا به حیات طیبه دست یابند.

قائدامینی با اشاره به همزمانی بهار تعلیم و تربیت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و مراسم سوگواری سالار شهیدان، تصریح کرد: همواره این را به یاد داریم که امام حسین (ع) تشنه آب نبود، بلکه تشنه لبیک بود.

وی ادامه داد: این همزمانی‌‎ها حاوی یک پیام بوده و آن این است که در بحث تعلیم و تربیت همواره ملزم هستیم و این را برای خود تکلیف می‌دانیم که از عاشورا، قیام امام و شیوه زندگی آن حضرت درس بگیریم و به دانش‌آموزان منتقل کنیم تا نسلی تربیت شود که در هشت سال دفاع مقدس و در مقابل امپریالیسم جهانی با آن همه امکانات و تجهیزات ایستادگی و افتخار آفرین باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: امروز نام ایران با وجود متعهدین و متخصصان جهان، توانسته لرزه به اندام دشمنان بیندازد که این امر در مسیر تعلیم و تربیت و با اتکا به درس‌های حسینی انجام می‌شود.

قائدامینی بیان کرد: به واسطه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در آموزش و پرورش استان انجام شده امروز با 206 هزار دانش‌آموز و 10 هزار و 525 معلم سال تحصیلی جدید آغاز شده، با تمام مشکلات و نگرانی‌هایی که در بحث‌های مختلف نیروی انسانی و ... وجود داشت، خوشبختانه امروز با برنامه‌ریزی‌هاهیچ نگرانی وجود ندارد، به طوری که هیچ دانش‌آموز بدون کلاس و هیچ کلاس بدون معلمی در سطح استان مشاهده نمی‌شود.

وی اظهار کرد: ارسال کاروان پویایی و نشاط به مدارس از اداره کل به نواحی 17 گانه در30 شهریورماه انجام شد تا بتوان پویایی، نشاط و شادابی را در دانش‌آموزان ایجاد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به لزوم حضور والدین در تمامی فعالیت‌های آموزش و پرورش، تصریح کرد: اولیا یکی از ارکان مهم در موفقیت دانش‌آموزان هستند، زیرا زیربنای توسعه هر کشوری نیروی انسانی است و امروز مهم‌ترین ثروت ما در زندگی فرزندان هستند.

وی ادامه داد: اگر بتوان فرزندان را به گونه‌ای تربیت کرد که بعد از دوره تحصیلی12 ساله و خروج آن‌ها، از پس زندگی خود برآیند و زندگی سالمی را داشته باشند، موفق هستند که در این مسیر حمایت خانواده‌ها انجام می‌شود.

قائدامینی تاکید کرد: امروز مهم‌ترین چرخش در بحث آموزش و پرورش این بوده که به این باور برسیم و بدانیم که در سند تحول بنیادین، نگاه‌ ما به مباحث، آموزشی و حافظه محور نبوده بلکه به دنبال توانمندی دانش‌آمورزان متخصص و متعهد هستیم تا بتوانند در تمام ابعاد زندگی موفق و نقش‌آفرین باشند.

وی گفت: مباحث تربیتی، فرهنگی و شیوه زندگی سالم مواردی است که در فعالیت‌های آموزش و پرورش توجه و سرلوحه کار ما قرار دارد.

قائدامینی خاطرنشان کرد: لازم است مسئولان و اولیا همکاری‌ خود را با آموزش و پرورش بیشتر کنند تا بتوان نسلی متعهد، متخصص با پشتوانه فرهنگ، اسلامی و هویت ایرانی در کشور تربیت کرد.

انتهای پیام

captcha