سفر اربعین باعث تطهیر اجتماعی می‌شود
کد خبر: 3843950
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹

سفر اربعین باعث تطهیر اجتماعی می‌شود

گروه اجتماعی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: سفر اربعین باعث ایجاد تطهیر اجتماعی و این تطهیر اجتماعی باعث نزول برکت الهی می‌شود.

به گزرش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی طاهری عصر روز گذشته 31 شهریورماه در نشست کمیته فرهنگی، آموزشی اربعین با اشاره به کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»، بخش «ایمان و توحید» از مقام معظم رهبری، اظهار کرد: امام خامنه‌ای در این کتاب بحثی را با عنوان اقامه توحید مطرح می‌کنند و می‌فرمایند که گاهی ما باور به توحید داریم، توحید را اقامه می کنیم و در باور به توحید، همگی موحد هستیم و در آن شکی نیست، اما در اقامه توحید اتفاق دیگری باید رخ دهد.

وی افزود: شأن نشست‌های کمیته فرهنگی، آموزشی، شأن اقامه اربعین است به این معنا که ما بسترهایی را برای حضور و حرکت یک جمعیت میلیونی و عظیم به سمت کربلا و عتبات عالیات ایجاد و فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه حرکت عظیم و همگانی اربعین حاوی یک پیام جهانی است، بیان کرد: همه دست‌اندرکاران این حماسه عظیم به منظور محقق کردن هدف آن، در حال برنامه‌ریزی و تلاش هستند و نسبت به این مهم در کلان، باید نگاه ویژه‌ای شود و دست‌اندرکاران استانی هم به شیوه دیگری باید تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این واقعه حرکت و خیزشی است در جهت بیان تمدن نوینی که حضرت آقا در جمع موکب‌داران عراقی از آن اسم بردند و ایشان با نشاط ویژه و با ادبیات ویژه با موکب‌داران عراقی صحبت کردند که شاید 30 سال پیش کسی فکرش را هم نمی‌کرد که در آینده چنین نشستی شکل بگیرد.

وی افزود: چنین برخورد و چنین برنامه‌ای برای همه ما مسئله مهمی است و باید به آن توجه شود، همگان باید تمام مقدمات این حرکت تمدنی را در جهان فراهم کنند.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به روایات و احادیث متعدد در ارزش و ثواب زیارت اربعین با پای پیاده، گفت: این احادیث باور و اعتقاد جامعه شیعی است و اگر به تمام این روایات قلباً اعتقاد داشته باشیم، سفر اربعین باعث ایجاد تطهیر اجتماعی و این تطهیر اجتماعی باعث نزول برکت الهی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در بحث آموزش اربعین در حال رایزنی با مسئول مبلغان طرح هجرت هستیم و در چند روز آینده نشست مشترکی با روحانیان مستقر، روحانیان طرح هجرت و اعضای جبهه فرهنگی برگزار خواهیم کرد و در این خصوص و نحوه اجرای آموزشِ موفق در جامعه بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام طاهری بیان کرد: نشستی نیز با معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش و با هدف نحوه مشارکت بیشتر جوانان و نوجوانان و فرهنگیان در راهپیمایی اربعین حسینی در دستور کار قرار دارد که زمان این نشست متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: اساسی‌ترین مشکل اربعین، نه فقط در استان ما، بلکه در کل کشور، مسئله وسایل نقلیه است که باید تدبیری برای این موضوع اندیشیده شود چراکه عمده هزینه اربعین امسال، همین مسئله وسایل نقلیه و کرایه است که تلاش می‌شود باری از دوش مردم برداشته و این راهپیماییِ حماسی برای آنان بیش از پیش آسان‌تر شود.

انتهای پیام

captcha