تشریح فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد در شش ماهه اول سال
کد خبر: 3843202
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱

تشریح فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد در شش ماهه اول سال

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به برخی فعالیت‌ها و اقدامات این ستاد در عرصه قرآنی، اهم فعالیت‌های قرآنی این مجموعه را در ٦ماهه اول سال جاری تشریح کرد.

ارسالی ////// تشریح فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد در شش ماهه اول سال

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» با اشاره به برخی فعالیت‌ها و اقدامات این ستاد در عرصه قرآنی، اهم فعالیت‌های قرآنی این مجموعه را در ٦ ماهه اول سال جاری تشریح کرد.
وی گفت: تلاوت قرآن کریم بعد از اقامه نماز در مساجد در قالب برنامه تلاوت نور، توزیع بیش از ٦ هزار جلد قرآن کریم و ١١هزار مفاتیح‌الجنان در مساجد و برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامّتان که اردیبهشت ماه گذشته با حضور ٣٠٠ نفر از منتخبین سراسر کشور در مشهد مقدس انجام شد، از جمله فعالیت‌های قرآنی ما در ٦ ماهه اول سال بوده است.
رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: تهیه محتوا و برگزاری جلسات آموزشی و مسابقات تفسیر کوتاه جزء هفتم قرآن کریم با رویکرد نوجوان، تهیه مجموعه ٣٠ جلدی تفسیر همراه در قطع پالتویی از ٣٠ جزء قرآن کریم ویژه ائمه جماعات از دیگر اقداماتی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.
ارزانی از اجرای طرح تلاوت قرآن در شب عاشورا به عنوان یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد نام برد و افزود: این برنامه با مشارکت شبکه قرآن و معارف سیما و در سطح بیش از ٢٠٠٠ مسجد در سراسر کشور عملیاتی شد. کتابت و خوشنویسی آیات قرآن کریم توسط هنرمندان پنج استان کشور، برپایی دوره آموزشی درسنامه نهج‌البلاغه ویژه مربیان، برگزاری جلسات آموزش نهج‌البلاغه و حفظ موضوعی قرآن کریم در قالب (طرح آیات زندگی) از دیگر فعالیت‌هایی بود که طی این مدت صورت گرفته است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه با اعتبارات اختصاص داده شده به فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد اظهار کرد: کل اعتبار پیش‌بینی شده برای کانون‌های مساجد در بودجه شورای توسعه فرهنگ قرآنی درسال گذشته، ١٥٠ میلیون تومان بود که از این میزان تاکنون تنها ٩٠ میلیون تومان اختصاص یافته است و برای سال ٩٨ هنوز اعتباری تخصیص داده نشده است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تاکید کرد: اعتبار مالی در نظرگرفته شده برای ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد با تعداد بیش از ٢٤ هزار باب کانون و ١٥٠٠ مرکز خانه نور در سراسر کشور، بسیار کم است و انتظار می‌رود حمایت و تقویت جدی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام

captcha