طرح «مهر تحصیلی» در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود
کد خبر: 3842733
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خبر داد:

طرح «مهر تحصیلی» در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از توزیع بسته‌های حمایتی تحصیلی با اجرای طرح «مهر تحصیلی» و از محل اجرای نیات واقفان، بین دانش‌‌آموزان ایتام و نیازمند استان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، طرح «مهر تحصیلی» در این استان جهت توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر در میان دانش‌آموزان نیازمند اجرا می‌شود.

وی در ادامه گفت: تعداد ۱۷۴ بسته حمایتی بین دانش‌آموزان ایتام کانون مجتمع امام صادق(ع) و نیازمند استان توزیع خواهد شد که از این تعداد ۸۷ بسته متعلق به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و ۸۷ بسته متعلق به دانش‌آموزان دوره متوسطه است و این اقلام شامل کیف و بسته‌های کامل و جامع لوازم‌التحریر، دفتر و... می‌باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در خصوص اهداف طرح «مهر تحصیلی»، بیان کرد: این طرح با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان اجرا می‌شود که امسال نیز مشابه سال‌های گذشته در پایان شهریورماه و همزمان با سراسر کشور در استان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه آحاد جامعه باید در راستای ترویج سنت حسنه وقف با نیت کمک به نیازمندان، دانش‌آموزان ایتام و سایر نیات خیریه در جامعه بیش از گذشته اهتمام داشته باشند، افزود: رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه مباحث اجتماعی، اقتصادی و خیریه است و این سازمان با ساماندهی فعالیت‌های خیریه و برگزاری چنین برنامه‌هایی در تلاش است با اطلاع‌رسانی و اعتمادسازی نسبت به اجرای امینانه نیت واقفان زمینه را برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جامعه مهیا کند.

حجت‌الاسلام امیری افزود: چهارمحال و بختیاری با داشتن حدود ۱۸۰۰ موقوفه با ۳۵۶۱ رقبه وقفی جایگاه ارزنده‌ای در زمینه وقف دارد اما متأسفانه در این استان در زمینه تحصیل و کمک به دانش آموزان نیازمند و محروم وقف خاصی که صرفاً برای این کار خیر باشد وجود ندارد که همت بلند خیران و واقفان در این حوزه را می طلبد، چرا که اگر این نوع وقف در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات این قشر آینده‌ساز جامعه در زمینه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی حل و فصل خواهد شد.

انتهای پیام

captcha