حضور 6 متسابق از چهارمحال و بختیاری در بخش نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم
کد خبر: 3842709
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

حضور 6 متسابق از چهارمحال و بختیاری در بخش نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: 6 نماینده از چهارمحال و بختیاری در بخش نهایی مرحله کشوری چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن حضور می‌یابند.

آیت‌الله روحانی، مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به اینکه بخش مقدماتی مسابقات سراسری قرآن کریم کشور در مردادماه در قم برگزار شد، گفت: از چهارمحال و بختیاری تنها یک متسابق توانست به مرحله نهایی این مسابقات راه یابد.

وی در ادامه گفت: در بخش غیرمعارفی این مسابقات که فقط برای آقایان برگزار شد، 17 نماینده از استان شامل برگزیدگان استانی رشته‌های حفظ، قرائت ترتیل و تحقیق، اذان و دعاخوانی حضور داشتند که سیدمحمد حسینی در حفظ 10 جزء موفق شد به مرحله نهایی راه پیدا کند.

روحانی با بیان اینکه مسابقات کشوری رشته‌های معارفی نیز اوایل شهریورماه در قم برگزار شد، بیان کرد: سه آقا و دو بانوی برگزیده از استان در ۳ رشته تفسیر، حفظ موضوعی، حفظ معارف نهج‌البلاغه شرکت داشتند که اعظم قهرمان در حفظ معارف نهج‌البلاغه تا مرحله نیمه‌نهایی پیش رفت اما از رسیدن به مرحله نهایی بازماند.

مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه تأکید کرد: نفرات نخست مسابقات استانی قرآن کریم در بخش خواهران بدون گذراندن مرحله مقدماتی وارد مسابقات کشوری می‌شوند که 5 نماینده از استان شرکت می‌کنند و با احتساب برگزیده حفظ 10 جزء در بخش آقایان، در مجموع 6 نماینده از استان در بخش غیرمعارفی این مسابقات حضور دارند.

روحانی در پایان گفت: مرحله نهایی کشوری مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه اوایل مهرماه سال جاری در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha