اجرای طرح «مسجد، مدرسه، کتاب» در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3842248
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

اجرای طرح «مسجد، مدرسه، کتاب» در چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح « مسجد، مدرسه، کتاب» که ویژه نوجوانان و جوانان پسر است حلقه‌های کتاب‌خوانی در مدارس نزدیک مسجد برپا می‌شود و کتبی که از سمت مقام معظم رهبری توصیه شده است قرائت می‌شود.

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری از برگزاری طرح «مسجد، مدرسه، کتاب» برای دومین سال متوالی با هدف جذب نونهالان به مسجد به صورت همزمان با سراسر کشور خبر  داد و گفت: این طرح سال گذشته به پیشنهاد کانون فرهنگی هنری استان در سطح کشور تأیید و مورد تشویق قرار گرفت و امسال دومین سالی است که در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح که ویژه نوجوانان و جوانان پسر است حلقه‌های کتاب‌خوانی در مدارس نزدیک مسجد برپا می‌شود و کتبی که از سمت مقام معظم رهبری توصیه شده است قرائت می‌شود و در پایان چکیده‌ای از مطالب ارائه شده و با این کار پیوندی میان نونهالان و مسجد بسته می‌شود.

مظاهری با بیان اینکه این طرح سال گذشته در مدرسه فرهنگیان شهرکرد اجرایی شد و مورد استقبال قرار گرفت، تصریح کرد: امسال قرار است این طرح در سه مدرسه با مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم پسرانه شهرکرد که نزدیک مساجد مستقر هستند اجرایی شود. همچنین در نظر داریم به صورت پایلوت این طرح را در سطح شهرستان‌ها نیز اجرا کنیم. به گونه‌ای که در هر شهرستان یک مدرسه منتخب نزدیک به مسجد این برنامه را از ابتدای سال تحصیلی تا خرداد ماه اجرا کند.

طرح سوگواره « احلا من العسل» و «بانوی صبور» در شهرکرد

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بیان کرد: به واسطه ماه محرم و صفر و ایام سوگواری امام حسین(ع) با توجه به اینکه ماهیت کانون‌های مساجد یک ماهیت فرهنگی هنری است لذا قصد داریم از این ابزار برای پاس داشتن مناسبت‌های مذهبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: کانون فرهنگ هنری مساجد قصد دارد سوگواره‌ای را با موضوعات سرود  مدیحه‌سرایی ویژه پسران با رده سنی زیر 20 سال با عنوان« احلا من‌العسل» با هدف ترویج فرهنگ شهادت طلبی در جوانان و مسابقه نقاشی با عنوان «بانوی صبور» ویژه بانوان با محوریت مصائب حضرت زینب(س) ویژه گروه بچه‌های مسجد برگزار کند که زمان برگزاری و جزئیات این سوگواره متعاقباً اعلام خواهد شد.

مظاهری به برپایی موکب‌هایی در مسیر پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: کانون فرهنگی هنری مساجد سه موکب‌ در شهر لردگان و دو موکب در مسیر شهر عراق برای خدمت رسانی به زائران برپا خواهد کرد.

طرح« خادم‌الصلاة» در مسیر پیاده روی اربعین

وی ادامه داد: همچنین طرح« خادم‌الصلاة» را به منظور برپای نماز جماعت یومیه در موکب‌های مسیر پیاده روی اجرا خواهیم کرد که این طرح گروهی شامل موذن، مکبر و امام جماعت فعالیت می‌کنند و از آنجایی که به موضوع اقامه نماز جماعت در طول مسیر کمتر توجه شده است که این کانون سعی دارد این سنت را احیا کند.  

مظاهری به طرح سراسری قرائت قرآن در شب عاشورا اشاره کرد و گفت: همزمان با سراسر کشور این طرح در 300 مسجد استان برگزار شد که همه مساجد بعد از اقامه نماز مغرب و عشا 10 الی 20 دقیقه را به تفسیر، جزء خوانی و یا قرائت مجلسی بسته به پتانسیل جلسه ‌پرداختند و ثواب آن را به روح مقدس امام حسین(ع) هدیه کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ساماندهی، حمایت و نظارت بر کلیه فعالیت‌های مساجد و مراکز وابسته به آن، ساماندهی و نظارت بر وضعیت ائمه جماعات مساجد از لحاظ انتصاب و آموزش و فعالیت‌های فرهنگی، ساماندهی و نظارت بر وضعیت هیئت امنا و کارکنان موسسات وابسته به مسجد، سیاست گذاری و ارائه الگوهای مناسب برای ساخت، تجهیز و اداره مساجد، ساماندهی و نهادیه سازی روابط مساجد با سایر ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی در مساجد از جمله برنامه‌های راهبردی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان است.

انتهای پیام

captcha