مجمع جهانی اهل بیت(ع) اتاق فکر تشکیل دهد
کد خبر: 3842154
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
آیت‌الله‌العظمی مکارم:

مجمع جهانی اهل بیت(ع) اتاق فکر تشکیل دهد

گروه سیاست و اقتصاد ــ یکی از مراجع عظام تشیع، خواستار بسیج همه امکانات و ظرفیت‌ها برای اتحاد و همگرایی بیشتر مسلمانان به‌ویژه پیروان مکتب اهل بیت(ع) شد و تأکید کرد: مجمع جهانی اهل بیت(ع) اتاق فکر تشکیل دهد.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) اتاق فکر تشکیل دهدبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، مرجع تقلید، شب گذشته، 23 شهریور در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی، رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تبریک انتصاب وی به این مسئولیت مهم، تصریح کرد: شما بحمدلله با این عرصه آشنا هستید و به خوبی به لوازم و اقتضائات آن واقفید، امیدواریم بتوانید در این مسئولیت منشا خیر باشید.

وی در ادامه همگرایی، همدلی و اتحاد مسلمانان و بویژه پیروان مکتب اهل بیت(ع) را امری مهم خوانده و تاکید کرد: در شرایطی که دشمن همه تلاش خود را برای بهم زدن وحدت مسلمانان و اختلاف افکنی بین شیعیان و اهل سنت بکار گرفته است، در کنار هم بودن مسلمانان و پیروان اهل بیت(ع) تاثیر زیادی دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: رییس جدید مجمع جهانی اهل بیت در این عرصه تجارب خوبی دارد و باید از این تجارب استفاده کند اما به این مقدار نباید بسنده کرد و با تشکیل اتاق فکری طرح‌های ابتکاری باید مطرح شود.

مرجع تقلید شیعه بیان کرد: خوشبختانه شیعه سرمایه‌های ارزشمندی همچون عاشورا، اربعین، غدیر و امثال این‌ها را دارد، روی این سرمایه ها می‌توان تکیه کرد و همه ظرفیت‌ها را برای اتحاد و همگرایی بیشتر مسلمانان و بویژه پیروان مکتب اهل بیت(ع) بسیج کرد.

وی ادامه داد: عاشورا و اربعین در سرتاسر جهان گسترش خوبی پیدا کرده است، اما از جنبه‌های فرهنگی آن نباید غفلت شود؛ در این عرصه نیاز به کار و برنامه ریزی بیشتر احساس می‌شود، مجمع جهانی اهل بیت می‌تواند در این عرصه اتاق فکری را تشکیل دهد و جنبه‌های فرهنگی اربعین و عاشورا را مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام
captcha