جامعه با لهو و لعب اصلاح نمی‌شود
کد خبر: 3841820
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

جامعه با لهو و لعب اصلاح نمی‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه جامعه با لهو و لعب اصلاح نمی‌شود، گفت: جامعه با این روش به سمت اصلاح و خوبی‌ها نمی‌رود و اگر ممکن بود انبیای الهی از این روش بهره می‌جستند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد امروز جمعه، ۲۲ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه شیعیان دینداری خود را مدیون امام سومشان هستند، اظهار کرد: مسلمانان دین‌داری و تشیع را مدیون خون امام سوم(ع) هستند، بنی‌امیه قصد از بین بردن دین خدا را داشتند که امام حسین(ع) با خون خود این دین را جاودانه کرد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) و یارانشان شهید شدند اما اسلام پابرجا ماند و امامت، حق و اسلام مدیون خون این عزیزان است. عدد ۱۲ امامی در کتاب‌های بزرگ دینی شیعه و سنی وجود دارد که پیامبر چندین بار با مضامین مختلف فرمودند بعد از من ۱۲ امام می‌آید.

امام جمعه موقت شهرکرد اظهار کرد: اهل سنت این حدیث را به تعابیر خود ترجمه کرده‌اند و چند نفر از بنی‌امیه و بنی‌عباس را انتخاب و این ۱۳ تن را مشخص کردند و ذره‌ای با خود فکر نکردند که مراد از این ۱۲ نفر، امامان شیعه هستند و این حدیث نبوی یکی از مهمترین مستمسک‌های شیعیان است و این در حالی است که در روایات شیعیان اسامی ۱۲ امام به پیشگویی گفته شده است.

وی بیان کرد: همان گونه که برای عزاداری امام حسین(ع) با مال و توان فعالیت می‌کنید بصیرت و آگاهیتان در این زمینه را هم بالا ببرید که این اعمال با بصیرت و آگاهی به نتیجه مطلوب یرسد.

امام جمعه موقت شهرکرد به نامه امام حسین(ع) به برادرشان، محمد ابن علی، اشاره کرد و گفت: این نامه دو جمله مهم (مثل اینکه دنیا اصلا نبوده و آخرت همیشه هست) را دارد، این دو جمله بدان معناست که لذت‌‌ها و غم دنیا زود گذر است و باقی نمی‌ماند مثل اینکه اصلاً نبوده و تنها از آن خاطره‌ای می‌ماند، دنیا فانی است و به خاطر آن خودتان را آلوده نکنید.

وی با بیان اینکه آخرت همیشه وجود دارد و دنیا طولانی است اما بالاخره به پایان می‌رسد، اظهار کرد: این جمله معنای انقلابی نیز دارد، فرزندان انقلابی امام زیربار اطاعت از انسان‌های پست نمی‌روند پدران و مادرانی دارند که اجازه نمی‌دهند زیر بار ظلم بروند رهبر انقلاب با عقل و درایت این مملکت را اداره می‌کند.

وی ادامه داد: جامعه با لهو و لعب اصلاح نمی‌شود و جامعه با این روش به سمت اصلاح و خوبی‌ها نمی‌رود و اگر ممکن بود انبیاء الهی از این روش بهره می‌جستند.

حجت‌الاسلام فاطمی تصریح کرد: زمانی که برگزاری جشن‌ها به دست مردم می‌افتد در برپایی مجالس زیاده‌روی می‌کنند و گاهی مجالس با گناه مخلوط می‌شوند. مجالس اهل بیت(ع)، روح را تقویت می‌کند و هر که در این مجالس بیشتر گریه کند به جای آنکه افسرده شود شادتر می‌شود و این اراده خداوند است زیرا که روح آدمی با گریه بر حسین(ع) تکامل می یابد.

وی گفت: لذا دستور داده‌اند برای امام حسین(ع) هر ساله عزاداری کنیم و از مسئولان استانی از جمله استاندار و آموزش و پرورش که قلب تپنده این ملت است درخواست می‌کنیم تا به این موضوع بیشتر اهمیت دهند.

خطیب نماز حمعه شهرکرد در پایان بیان کرد: معلمان نیز دانش‌آموزان را با دین و اهل بیت(ع) آشنا کنند و برای این نوع آموزش از افراد متخصص استفاده کنند و جامعه را به سمت رشد و تعالی پیش ببرند. این جامعه میراث امام و شهدا است که باید آن را حفظ و به صاحب اصلی آن بسپاریم.

انتهای پیام

captcha