سبک زندگی آدمی با قرآن تعریف شود
کد خبر: 3841788
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

سبک زندگی آدمی با قرآن تعریف شود

گروه شهرستان‌ها ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: سبک زندگی آدمی باید با قرآن تعریف شود، اگر مقام معظم رهبری فرمودند که باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن در ایران تربیت شود، ناظر به این است که قرآن باید در زندگی‌مان جاری باشد.

سبک زندگی آدمی باید با قرآن تعریف شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، هادی صاحبقرانی گلستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی شامگاه گذشته، 21 شهریورماه در اختتامیه کلاس‌های تابستانی قرآنی مؤسسه سلسلةالذهب شهرستان نیشابور، بیان کرد: باید از ظاهر قرآن به باطن آن برسیم و تمامی جوانان، نوجوانان و حتی پدر و مادرها باید با قرآن انس داشته باشند، همچنین باید گفت نباید تنها به یادگیری قرآن در مقاطع خاص اکتفا کرد. سبک زندگی آدمی باید با قرآن تعریف شود همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند که باید 10 میلیون حافظ قرآن در ایران تربیت شود، ناظر به این است که قرآن باید در زندگی‌مان وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر قرآن در قلب هر کسی باشد، نوری برای مقابله با ظلمات در قلبش ایجاد می‌شود تا بتواند مسیر درست را پیدا کند. مادرانی که فرزندانشان را به یادگیری قرآن تشویق می‌کنند، باقیات و صالحات برای خود ایجاد می‌کنند، هنگامی که از دنیا می‌روند با نوری که در قلب فرزندانشان ایجاد کرده‌اند، برای خود خیرات و مبراتی را پیش فرستاده‌اند.

صاحبقرانی بیان کرد: امام حسین(ع) در شب عاشورا فرمودند: «برای من وقت بگیرید تا قرآن بخوانم». باید از قرآن مدد بجوییم و آن را در زندگی خود حاضر و ناظر بدانیم. اگر انسان‌ها زندگی خود را براساس قرآن تعریف کنند، در هنگام خشم و عصبانیت «و الکاظمین الغیظ» همینطور در هنگام مواجهه با یکدیگر، معاشرت خوب را مدنظر خود قرار می‌دهند. آیات فراوانی در قرآن وجود دارد که مسیر زندگی آدمی را مشخص کرده است و معیت و انس با قرآن تحولی را در زندگی‌مان ایجاد می‌کند که در هیچ سیستم دیگری تجربه نخواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در پایان گفت: قرآن نوری است که خداوند در مسیر انسان‌ها قرار داده است تا هدایت شوند، همچنین قرآن کتابی است برای بهتر زیستن و هدایت انسان‌ها به سمت کمال مطلوب انسانی که باید به آن سمت حرکت کنیم. خوشا به حال کسانی که قرآن را حفظ کرده‌اند و در سینه محفوظ دارند، به این نکته نیز باید اشاره کرد که خلق و رفتار پیامبر(ص) نیز تماماً همراه با قرآن بوده است.

انتهای پیام

captcha