اکران رایگان فیلم‌های «هیهات» و «روز واقعه» در سنندج
کد خبر: 3841706
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲

اکران رایگان فیلم‌های «هیهات» و «روز واقعه» در سنندج

گروه فرهنگی- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از اکران رایگان دو فیلم «هیهات» و «روز واقعه» روز پنج شنبه 21 شهریور ماهدر پردیس سینمایی بهمن سنندج خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان امروز، 21 شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: قیام عاشورا درس‌های بزرگ و مهمی برای بشریت داشت و به همین دلیل نیاز است که امروز با بهره‌گیری از روش‌های مختلف به ویژه زبان هنر بخشی از این عظمت و بزرگی را به بشریت منتقل کرد.
وی افزود: عاشورا به عنوان مهم‌ترین واقعه تاریخ بشریت خود یک رسانه مهم است و به همین دلیل این روزها تجمع‌های بزرگ در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی در سراسر جهان برگزار می‌شود.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به لزوم بهره‌مندی از زبان هنر در راستای ترویج آموزه‌های دینی و شعائر اسلامی، بیان کرد: هر چند که سال‌های بسیار از واقعه عاشورا می‌گذرد اما امروز همچنان تنها بخشی از این مهم انتقال داده شده و نیاز است که در این راستا اقدامات بهتری از سوی همه اقشار به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر صورت گیرد.
وی به تولیدات مختلف هنری طی سال‌های متمادی متناسب با واقعه و عظمت عاشورا اشاره و عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این روند به صورت جدی در دستور کار هنرمندان متعهد و انقلابی قرار گرفت و خوشبختانه تولیدات قابل توجهی در این راستا عرضه شده است.
مرادی با بیان اینکه هنر سینما به دلیل گستردگی و همچنین داشتن مخاطب در این راستا نقش بسیار مهمی را برای انتقال مفاهیم بر عهده دارد، یادآورشد: هنر سینما در راستای انتقال مفاهیم و آموزه‌های دینی می‌تواند ایفاگر نقش مهمی باشد و بعد از انقلاب اسلامی شماری از هنرمندان در این عرصه ورود کرده و تولیدات خوبی را در این حوزه عرضه کردند.
وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های در اختیار حوزه هنری انقلاب اسلامی در راستای توجه به این مهم، ادامه داد: پردیس سینمایی بهمن سنندج به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم فرهنگی در مرکز استان همواره در مناسبت‌های متعدد دینی و ملی به بهترین شکل نقش خود را ایفا کرده است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به برنامه ریزی در راستای اکران دو فیلم هیهات و روز واقعه در پردیس سینمایی بهمن سنندج همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین، اعلام کرد: براین اساس روز پنج شنبه 21 شهریور ماه و مصادف با 12 محرم 1440 دو فیلم سینمایی هیهات و روز واقعه در پردیس سینمایی بهمن سنندج به صورت رایگان اکران می‌شوند.
وی اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است که این دو فیلم در سه سالن پردیس سینمایی بهمن سنندج و رأس ساعت 17 به صورت رایگان برای عموم مردم اکران می‌شود.
مرادی با اشاره به دیگر برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در ایام محرم، بیان کرد: همزمان با آغاز ماه محرم فراخوان ششمین سوگواره ملی عکاسی با عنوان قاب شیدایی نیز منتشر شد.
وی افزود: این سوگواره با مشارکت و همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، شهردای و شورای اسلامی شهر بیجار برگزار می‌شود که خوشبختانه در دوره‌های قبلی با استقبال خوبی از سوی عکاسان سراسر کشور مواجه شده است.
رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس سوگواره پنجم در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج، یادآور شد: همچنین هفته آینده منتخبی از عکس‌های راه یافته به بخش مسابقه پنجمین سوگواره ملی قاب شیدایی در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج به نمایش گذاشته می‌شوند.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به برگزاری شب شعر عاشورایی در شهر بیجار اشاره کرد و یادآور شد: همچنین روز 26 شهریور ماه سال جاری و با حضور جمعی از شاعران برتر استانی، شب شعر عاشورای در شهر بیجار برگزار می‌شود.
هیهات فیلمی در ۴ اپیزود و به کارگردانی و نویسندگی هادی نائیجی، دانش اقباشاوی، روح‌الله حجازی و هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی محمد رضا شفیعی محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج در سال ۱۳۹۴ است.
در این اثر حمید فرخ‌نژاد، حامد بهداد، بابک حمیدیان و مینا ساداتی بازی می‌کنند.
روز واقعه فیلمی سینمایی به کارگردانی شهرام اسدی و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته می‌باشد این فیلم توانست از سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم را دریافت کند.
یادآور می‌شود؛ در این فیلم علیرضا شجاع‌نوری، عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی، مهدی فتحی، محمدعلی کشاورز، سعید نیکپور، عنایت‌الله بخشی، حسین پناهی، ژاله علو، حمیده خیرآبادی و لادن مستوفی بازی می‌کنند.
انتهای پیام

captcha