اقامه نماز جماعت در عاشورا احترام گذاشتن به اهداف قیام امام حسین (ع) است
کد خبر: 3841274
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۹

اقامه نماز جماعت در عاشورا احترام گذاشتن به اهداف قیام امام حسین (ع) است

گروه معارف ــ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اقامه نمازهای جماعت در روز عاشورای حسینی یعنی احترام گذاشتن یکایک ما به امام حسین (ع) و اهمیت قائل شدن به اهداف قیام آن حضرت در روز عاشورا که بسیار تأثیرگذار است.

اقامه نماز در عاشورا احترام گذاشتن به اهداف قیام امام حسین (ع) استآیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوين، در گفت‌وگوی اختصاصی با ایکنا از قزوین اظهار کرد: در تمامی زیارت‌نامه‌ها ارادت و عشق خود را نسبت به ائمه اطهار و به‌ویژه امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا بیان می‌کنیم.

وی افزود: همه ما به این معرفت رسیده‌ایم و شهادت می‌دهیم که آن حضرت از اقامه کنندگان نماز بوده است لذا اقامه نماز آن‌هم به جماعت نشان از شکوه عبودیت و بندگی را به همراه دارد.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: در حقیقت اقامه نمازهای جماعت در روز عاشورای حسینی یعنی احترام گذاشتن یکایک ما به امام حسین (ع) و اهمیت قائل شدن به اهداف قیام آن حضرت در روز عاشورا که بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه چند سالی است که زمینه اقامه نماز جماعت در روز عاشورای حسینی در سطح کشور و استان قزوین فراهم شده است، گفت: خوشبختانه امسال در روز تاسوعای حسینی نیز این فرصت بندگی توسط مؤمنان و متدینین و مسئولان امر فراهم‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: خداوند را به سبب فرصت اقامه نماز شاکریم و از حضرت حق می‌خواهیم همه ما از اقامه کنندگان این فریضه الهی باشیم و بتوانیم بر شکوه آن و عبودیت و بندگی اضافه کنیم.

انتهای‌ پيام

captcha