کمبود بودجه نباید باعث تعطیلی فعالیت‌های قرآنی شود
کد خبر: 3839972
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵

کمبود بودجه نباید باعث تعطیلی فعالیت‌های قرآنی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر استفاده بهینه از امکانات، مدرسان قرآن کریم و مبلغان موجود در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، گفت: نباید فعالیت‌های قرآنی بر اثر کمبود اعتبارات تعطیل شوند.

کمبود بودجه نباید باعث تعطیلی ی فعالیت های قرآنی شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی طاهری، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آیه 22 سوره ذاریات، بیان کرد: رزق همه انسان‌ها در آسمان‌ها و در دست خداست و درجاتی دارد که پایین‌ترین درجه آن رزق مادی و بالاترین درجه آن رزق معنوی است که به تکامل و تعالی انسان منجر می‌شود.

وی ادامه داد: احساس نیاز به قرآن باعث حرکت میدانی و عملیاتی می‌شود و اگر در جایی کار ما موفق نیست اتصال ما به قرآن عمیق نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) که محور اتصال عالم ملکوت به عالم ماده هستند و بهترین و بیشترین استفاده از قرآن را برده‌اند، بهترین الگو برای احساس نیاز همیشگی به قرآن هستند.

حجت‌الاسلام طاهری در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت مدرسان قرآن، مبلغان و امکانات موجود در زمینه قرآن کریم، گفت: قطعاً امکانات و تعداد مدرسان و مبلغانی که در حال حاضر با وجود همه کمبودها داریم خیلی بیشتر از مبلغان و امکانات زمان پیامبر(ص) است ولی توجه داشته باشیم به دلیل کسری بودجه نمی‌توان قرآن را تعطیل کرد.

وی افزود: راز موفقیت پیامبر اکرم(ص) این بود که ایشان قرآن مجسم و تجلی اسماء و صفات الهی بود، هر کس پیامبر(ص) و خلقیات وی را می‌دید قرآن را مجسم می‌کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تأکید کرد: برای رونق قرآن در جامعه، اساتید و مربیان قرآنی سعی کنند به پیامبر(ص) و خلقیات رفتاری ایشان نزدیک شوند.

حجت‌الاسلام طاهری در ادامه درخصوص سند توسعه فعالیت‌های راهبردی قرآنی، بیان کرد: سند توسعه فرهنگ قرآنی برای نقشه راه خوب است و شایسته است مبنای کار قرآنی در استان این سند باشد ولی این سند به نقشه عملیاتی نیاز دارد.

وی افزود: نقش نهادی نهادها باید در سند راهبردی فرهنگ توسعه مشخص شود و ارزیابی حرکات نیز انجام بگیرد، حرکات باید کیفی باشد و نه کمی. فعالیت‌های قرآنی نباید بر اساس عمکرد ارزیابی شوند بلکه باید بر اساس میزان اثرگذاری ارزیابی و اولویت‌بندی شوند.

طاهری در پایان گفت: جای گفتمان‌های قرآنی نیز در حال حاضر در فعالیت‌های قرآنی استان خالی است و برنامه‌ریزی‌ها باید طوری باشد که قرآن موصوف زندگی‌ها شود نه مضاف آن، یعنی قرآن باید در متن زندگی قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha