اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 100 بقعه متبرکه خراسان رضوی
کد خبر: 3838877
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 100 بقعه متبرکه خراسان رضوی

گروه فرهنگی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اجرای طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» با شعار کرامتنا الشهاده در 100 بقعه متبرکه استان خبر داد.

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 100 بقعه متبرکه خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری «بصیرت عاشورایی» که در محل این اداره‌کل برگزار شد، بیان کرد: برنامه‌های متعددی در بقاع متبرکه به عنوان پایگاه فرهنگی همه ساله از سوی اداره اوقاف برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به برنامه‌هایی چون آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی، دهه ولایت و بصیرت عاشورایی اشاره کرد.

وی افزود: برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی از تاریخ 10 شهریورماه تا پنج آبان ماه به مدت دوماه با آغاز محرم و پایان یافتن ماه صفر با شعار کرامتنا الشهاده(شهادت افتخار ماست) امسال نیز مانند سال‌های گذشته در دستور کار اداره اوقاف استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی در دو بخش عمومی و ویژه برنامه‌ها برگزار خواهد شد، ادامه داد: 100 بقعه متبرکه در 21 شهرستان استان برگزار کننده طرح سوگواره بصیرت عاشورایی هستند، علاوه براین به منظور اجرای بهتر برنامه، اقداماتی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به فضاسازی و سیاه‌پوش کردن تمامی بقاع متبرکه مجری طرح اشاره کرد.

احمدزاده تصریح کرد: برپایی نمایشگاه فرهنگی به صورت پوسترهای نمایشگاهی در 10 بقعه متبرکه جهت انتقال معارف حسینی، اعزام 120 مبلغ جهت همکاری در اجرای برنامه‌ها، برگزاری مراسم سخنرانی در 120 بقعه متبرکه، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی خیمه معرفت در قالب غرفه‌های کودک و نوجوان، مشاوره و چندرسانه‌ای از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ابراز کرد: مراسم افتتاحیه طرح بصیرت عاشورایی همزمان با اول محرم در مهدیه امام خامنه‌ای برگزار و در دومین روز از ماه عزای حسینی(ع) ویژه برنامه لبیک یا حسین(ع) با حضور آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به صورت شاخص در شهرک شهید رجایی مشهد و کاشمر و به صورت عمومی در 30 بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: حرکت دسته‌های عزاداری جهت اقامه عزا به سمت بقاع متبرکه و اقامه نماز ظهر و عصر در روزهای تاسوعا و عاشورا، برگزاری مراسم شام غریبان در 70 بقعه متبرکه، اقامه عزا به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) در 40 بقعه متبرکه نیز در این ایام تدارک دیده شده است.

احمدزاده برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی(ع) در 35 بقعه متبرکه و همزمان با دومین جمعه ماه محرم را از دیگر برنامه‌های بصیرت عاشورایی برشمرد و گفت: همچنین همایش «احلی من العسل» یادبود حضرت قاسم بن حسن(ع) 6 محرم ماه باهمکاری آموزش و پرورش در حرم مطهر رضوی با حضور نوجوانان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم عاشورا و تاسوعا در 60 بقعه متبرکه و برنامه رهروان زینبی در 30 بقعه استان و به صورت شاخص در سبزوار و مشهد تدارک دیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در خصوص برنامه‌های ماه صفر، اظهار کرد: همزمان با سالروز ورود کاروان اسرا به شام مراسم «منشور عزت در کاخ ذلت» در شهرستان تربت‌حیدریه و 10 بقعه دیگر در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: در آستانه فرارسیدن اربعین، برپایی موکب در کربلای معلی مانند سال گذشته به منظور ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به زائران پیاده امام حسین(ع) از محل نذورات مردمی و موقوفات مرتبط در دستور کار اداره اوقاف استان است.

احمدزاده برگزاری مراسم شهادت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در40 بقعه متبرکه استان و همچنین اقامه عزا در روز شهادت امام رضا(ع) در 90 بقعه متبرکه را از جمله برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر عنوان کرد.

انتهای پیام

captcha