خودکفایی هیئت حسین جان(ع) بروجن در مداحی
کد خبر: 3838684
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
هیئت کجا بریم؟/1

خودکفایی هیئت حسین جان(ع) بروجن در مداحی

گروه اجتماعی ــ مسئول هیئت حسین جان(ع) بروجن گفت: در مبحث مداحی به نوجوانان و جوانان میدان داده می‌شود و خوشبختانه استعدادیابی و پرورش مداح در خود هیئت انجام شده و نیازی به مداح خارج از شهرستان احساس نمی‌شود.

محرم در راه است و خوشا به حال عزاداران حسینی که دلِ شیفته را پروانه‌وار گرد شمع محفل‌آرای ثارالله(ع)، خون خدا، به پرواز در می‌آورند و عاشقانه مهیای سوختن و فدا شدن هستند. یادمان باشد، عزاداری و اشک ریختن در سوگ شهدای کربلا، تجدید بیعت با عاشورا و تمدید پیمان مودت با مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) است. عزاداری برای شهیدان کربلا انتقال فرهنگ شهادت به آیندگان و رسالت ما پاسداری از خون شهداست.

به‌مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و در راستای معرفی هیئات مذهبی چهارمحال و بختیاری مصاحبه‌ای با مسئول هیئت «حسین جان» شهر بروجن انجام شده است که در ادامه می‌خوانید.

حسین رمضانی، مسئول هیئت حسین جان(ع) بروجن در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به آغاز به‌کار این هیئت از سال ۱۳۷۲، بیان کرد: این هیئت از بدو فعالیت تا کنون در مناسبت‌های مختلف مذهبی، برپایی گردهمایی بزرگ مردمی و اجرای برنامه‌های گوناگون در مسجد مدنی بروجن را در دستور کار دارد.

وی به برگزاری جلسات هفتگی شورای برنامه‌ریزی هیئت اشاره کرد و گفت: در این جلسات هفتگی هیئت امنا به فراخور برنامه‌ها و مناسبت‌های گوناگون ملی و مذهبی رایزنی، تبادل نظر و برنامه‌ریزی می‌کنند.

رمضانی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به جایگاه خانواده در هیئات، بیان کرد: جلسات هیئت همواره به‌صورت خانوادگی و در تفرج‌گاه‌های شهرستان برگزار می‌شود تا ضمن ایجاد فضای امن و مثبت تعامل، تربیت دینی کودکان نیز در فضای شاد و مفرح و به یاد ماندنی شکل بگیرد.

وی به برگزاری مراسم ویژه هر مناسبت در طول سال اشاره و بیان کرد: یکی از برنامه‌ها که امسال برای نخستین بار انجام شد، راه‌اندازی کاروان شادی در سطح شهر به‌مناسبت عید غدیر خم بود.

رمضانی ادامه داد: چاپ نشریه با موضوعات متنوع دینی، اقتصادی و سیاسی، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، بازی‌های فکری و محصولات فرهنگی، ساخت تیزرهای مذهبی، فعالیت صندوق قرض‌الحسنه برای رفع نیازهای مالی اعضای هیئت و نیز مشارکت در ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در بروجن و تحویل به مشتریان با قیمت مناسب، از جمله فعالیت‌های جانبی هیئت در کنار برپایی مراسم است.

وی برگزاری طرح قرآنی «پای سخن خدا» را از برنامه‌های شاخص قرآنی برشمرد و اضافه کرد: این برنامه هر ساله در ماه مبارک رمضان برگزار و آموزش روخوانی، روان‌خوانی و حفظ به علاقه‌مندان ارائه می‌شود، ضمن اینکه کلاس تفسیر قرآن با آموزش استاد تفسیر مدعو از قم برگزار می‌شود.

وی همچنین به برگزاری «جشنواره تلاوت‌های تقلیدی» در ماه رمضان امسال اشاره و بیان کرد: در این جشنواره که نخستین بار در بروجن برگزار شد نوجوانان استعدادیابی شدند و به نفرات برگزیده آموزش‌های تکمیلی ارائه شد.

رمضانی با بیان اینکه سیاست‌گذاری هیئت به سمت زمینه‌سازی برای جذب جوانان است، گفت: تلاش می‌شود که جوان به لحاظ علاقه و استعداد خود کاری را اعم از تدارکات، تبلیغات، نشریه، سمعی ـ بصری و ... بر عهده بگیرد و در این راستا توجه به نیروهای بومی در اولویت است.

مسئول هیئت حسین جان(ع) بروجن ادامه داد: در مبحث مداحی به نوجوانان و جوانان میدان داده می‌شود و خوشبختانه استعدادیابی و پرورش مداح در خود هیئت انجام شده است و نیازی به مداح خارج از شهرستان احساس نمی‌شود.

وی در خصوص دعوت از سخنران غیر بروجنی، بیان کرد: معمولاً دعوت سخنران از خارج بروجن کمتر اتفاق می‌افتد؛ چرا که خوشبختانه تعامل خوبی با هیئت امنای مسجد مرحوم مدنی و امام جماعت این مسجد وجود دارد.

رمضانی در خصوص ویژه‌برنامه‌های هیئت حسین جان(ع) بروجن در دهه اول محرم امسال، گفت: در دوازده شب نخست محرم پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، برنامه سخنرانی، پخش تیزر، مداحی و توزیع شام برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این ایام غرفه‌هایی در حیاط مسجد برپاست، ادامه داد: غرفه کودک، غرفه کتاب و غرفه فرهنگی که هر شب به یک موضوع اختصاص دارد، از پیش از اذان مغرب در حیاط مسجد آماده خدمت به عزاداران است، ضمن اینکه صبح‌ها مراسم زیارت پرفیض عاشورا به همراه صرف صبحانه برگزار می‌شود.

رمضانی در پایان یادآوری کرد: هیئت حسین جان(ع) بروجن در ایام محرم پذیرای عموم عزاداران در مسجد جامع مرحوم مدنی، موقوفه حاج سلیمان، فلکه شهید ناغانی است.

انتهای پیام

captcha