پذیرش ۸۰ طلبه در حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3837535
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

پذیرش ۸۰ طلبه در حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی ـ مسئول آموزش حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری 80 نفر از داوطلبان پس از ارزیابی برای درس طلبگی در حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری پذیرفته شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر آقابابایی، مسئول آموزش حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری در خصوص آغاز پذیرش این حوزه علمیه، اظهار کرد: طلاب این مرکز آموزشی از دو طریق با آزمون و بدون آزمون جذب حوزه می‌شوند که آزمون ورودی هفته گذشته برگزار شد.

وی ادامه داد: پذیرفته‌شدگان حوزه قبل از آغاز سال تحصیلی یک دوره یک هفته‌ای با نام طرح «میثاق طلبگی» را پشت سر می‌گذارند و با مباحث و اهداف حوزه آشنا و ارزیابی می‌شوند که در سال جاری 80 نفر از داوطلبان پس از ارزیابی برای درس طلبگی پذیرفته شده‌اند.

حجت‌الاسلام آقابابایی با بیان اینکه کلاس درس طلاب از 23 شهریور آغاز می‌شود، تصریح کرد: ظرفیت پذیرش در این مرکز 80 نفر بوده است.

وی به رایگان بودن تحصیلات حوزوی اشاره کرد و افزود: مدارس علمیه به‌ صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و لذا خدمات لازم اعم از خوابگاه، غذا و .. را در اختیار طلاب قرار می‌دهند، همچنین تحصیلات حوزه رایگان است و مبلغی نیز هر ماه به عنوان شهریه به طلبه پرداخت می‌شود.

مسئول آموزش حوزه علمیه برادران به محوریت جدید آموزش طلاب در سال تحصیلی پیش رو اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که بیشتر از همه برای ادامه راه طلبگی مورد نیاز طلاب است تقویت ادبیات عرب است که همین موضوع محور اصلی آموزش امسال حوزه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در ابتدای سال طلاب در این رشته ارزیابی و سطح بندی می‌شوند و در دورهای مشخص شده شرکت می‌کنند، ضمن اینکه در نیمه سال نیز  ارزیابی مجدد صورت می‌گیرد تا میزان پیشرفت آن‌ها مشخص شود و از سطح خوب یا ضعیف به سطح عالی برسند.

حجت‌الاسلام آقابابایی در پایان گفت: آخرین مدرکی که طلاب استان از حوزه علمیه دریافت می‌کردند سطح سه حوزوی و معادل مدرک کارشناسی ارشد بود که از سال گذشته درس خارج معادل مدرک دکتری نیز به آن اضافه شده است و طلاب مشغول تحصیل در این پایه هستند.

 انتهای پیام

captcha