گرفتاری در منافع شخصی، مانع بروز تخصص در جامعه شده است
کد خبر: 3837266
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

گرفتاری در منافع شخصی، مانع بروز تخصص در جامعه شده است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به وجود افراد متخصص و نخبه فراوان در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه این تخصص‌ها، نخبگی‌ها، علم و دانش‌ها در عرصه جامعه خودش را به‌درستی نشان نمی‌دهد و دلیلش هم این است که هر کسی به‌نوعی گرفتار نفس و منافع خود شده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان عصر روز گذشته، دوم شهریور در دیدار با مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در مرکز تحقیقات و آموزش سازمان جهاد کشاورزی سراسر کشور، گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم بتوانیم حق آنچه را که به خاطر آن، این لباس را بر تن کرده‌ایم، ادا کنیم و در این جایگاهی که هستیم، به‌گونه‌ای عمل کنیم که پاسخ‌گوی این لباس مقدس و این رسالت عظیم باشیم.

وی افزود: اگر بتوانیم به معنای واقعی دل و درون را خود را حاصل‌خیز کنیم و دلی داشته باشیم حاصل‌خیز و درونی داشته باشیم که از او برکات جوشش کند و اصلاح انسان‌ها از او ظهور و بروز داشته باشد، در پیشگاه الهی روسفید هستیم.

نکونام بیان کرد: زمین را افراد فراوانی می‌توانند آباد کنند، ما باید بتوانیم همان متخصصی را که می‌خواهد زمین را آباد کند او را در آبادانی دل، درون و آخرتش متخصص کنیم که اگر این آبادانی دل و درون شکل گرفت و به معنای واقعی ارتباط بین این متخصص و خدای تبارک و تعالی برقرار شد همه چیز درست می‌شود.

حجت‌‎الاسلام نکونام با اشاره به وجود افراد متخصص و نخبه فراوان در کشور، گفت: متأسفانه این تخصص‌ها، نخبگی‌ها، علم و دانش‌ها در عرصه جامعه خودش را به‌‌درستی نشان نمی‌دهد و دلیلش هم این است که جز پله اصلی، انواع پله‌ها را برای ارتقا دنبال می‌کنیم و می‌پیماییم و هر کسی به‌نوعی گرفتار نفس و منافع خود شده است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه برخی‌ها مانع ورود ما به‌عنوان مسئولان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در مسائل تخصصی شده‌اند، افزود: این رسالت طلبگی متأسفانه مغفول واقع‌ شده است، واقعیت این است که حوزه‌ها و طلبه‌ها همه و همه باید قدری دغدغه‌هایمان را بیشتر کنیم، تا به رسالتی که داریم بیشتر پایبند باشیم.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام حبیب‌الله زمانی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان گفت: کشاورزی یکی از مباحث زیربنایی اقتصاد مقاومتی است و باید به روز باشد و با علم روز پیش برود که درحال حاضر در مراکز تحقیقات، اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی گفت: مراکز تحقیقاتی امروز بر روی بذر گندم اصلاحاتی را انجام داده‌اند که با کمترین مصرف آب تولید می‌شود و چند برابر بازدهی دارد. در تولید گیاهان دارویی و اصلاح ژنتیک دام‌ها نیز مرکز تحقیقات و آموزش سازمان جهاد کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام

captcha