خانه‌های‌ قرآن می‌توانند پیش‌دبستانی تأسیس کنند
کد خبر: 3836166
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
در چهارمحال‌و‌بختیاری؛

خانه‌های‌ قرآن می‌توانند پیش‌دبستانی تأسیس کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: خانه‌های قرآن استان به زودی می‌توانند با دريافت مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش اقدام به راه‌اندازی مركز پيش‌دبستانی با رویکرد قرآنی كنند.

خانه های قرآنی می توانند پیش دبستانی تاسیس کنند.

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌و‌بختیاری  در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: پیرو هماهنگی‌های انجام شده با معاونت پیش‌دبستانی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان و با هدف حمایت از خانه‌های قرآن شهری و روستایی، آن دسته از خانه‌های قرآن‌ که متقاضی تأسیس پیش‌دبستانی هستند و شرایط مکانی و آموزشی مساعدی دارند می‌توانند برای دریافت مجوز اقدام کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه برگزاری دوره آموزش قبل از دبستان در مراکز قرآنی در راستای آموزش‌های عمومی قرآن کریم به آحاد جامعه و برای قشر خردسال است، افزود: دوره‌های آموزشی خردسالان باید بین 1 تا 3 ساعت در روز و حداکثر سه روز در هفته تشکیل شود و اگر بیشتر از این باشد در واقع ورود به حطیه وظایف آموزش‌ و پرورش است.

وی تأکید کرد: فعالیت پیش‌دبستانی در خانه‌های قرآن‌ با مجوز آموزش و پرورش امکان‌پذیر است و مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن‌ دارای شرایط از طریق اداره امور قرآنی استان به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

تقی‌پور افزود: آموزش‌های لازم برای خردسالان در مراکز قرآنی در قالب قصه‌گویی و بازی‌های قرآنی ارائه می‌شود و آموزش حروف نیز در حیطه وظایف آموزش‌ و پرورش است.

رئیس اداره امور قرآنی استان تأکید کرد: فعالیت‌های خانه قرآن نباید به هیچ عنوان تحت شعاع تأسیس پیش‌دبستانی قرار گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: خانه قرآن‌‌ دارای شرایط به کارشناسان اداره امور قرآنی شهرستان‌ها مراجعه کنند و اسامی دانش‌آموزانی که در مقطع پیش‌دبستانی خانه‌های قرآن‌ که فعلاً مجوز دارند ثبت‌نام کرده‌اند و نیاز به ثبت در سامانه سناد آموزش و پرورش دارند با مشخصات نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی و شماره تماس تا سوم شهریورماه سال جاری به آموزش‌ و پرورش ارسال شوند.

انتهای پیام

captcha