لزوم توجه ویژه به فضای استاندارد ورزشی در دبستان‌های دخترانه چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3836031
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

لزوم توجه ویژه به فضای استاندارد ورزشی در دبستان‌های دخترانه چهارمحال‌وبختیاری

گروه اجتماعی ــ معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: باید به مدارس ابتدایی دخترانه در هر نقطه چهارمحال‌وبختیاری که نیازمند فضای استاندارد ورزشی هستند توجه ویژه شود و این آمادگی وجود دارد که از اعتبارات ستاد مرکزی مشکلات این مدارس برطرف شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، شب گذشته، 27 مردادماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به قانون اجباری کردن ورزش در مدارس جدید مصوب سال 1306، اظهار کرد: اگر در مدارس به ورزش و تربیت بدنی توجه نشود باید به سراغ اجرای قانون آن زمان برویم.

وی افزود: امروزه کشورهای صاحب تعلیم و تربیت مترقی، در ورزش جایگاه خاصی دارند ولی ما به انحراف رفته و تنها به فکر درس خواندن فرزندان در مدارس بوده‌ایم.

حمیدی با اشاره به اینکه فرزند تنبل در امر تعلیم و تربیت وجود ندارد، گفت: تمام دانش‌آموزان دارای استعداد هستند که باید آن‌ها را یافت، گرچه در سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت متوازن نشان داده شده و تربیت متوازن در سند تحول بنیادین برای ما فرصت بوده و یکی از ابعاد این سند، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.

وی گفت: اگر اقدامی صورت گیرد که در مدارس ورزش رواج یابد علاوه بر تأثیر بر ابعاد اجتماعی و روانی، مسائل امنیتی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حمیدی افزود: لازم است به شکل‌گیری شخصیت فرزند، کسب مهارت‌های اجتماعی و روانشناختی دانش‌آموزان در مدارس توجه ویژه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تربیت بدنی مهارت اجتماعی فرزند را به دنبال دارد، افزود: این امر موجب افزایش خوداتکایی دانش‌آموزان می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش درباره سالن ورزشی مدارس، اظهار کرد: باید دانش‌آموزان دختر را دریابیم، بنابراین باید به مدارس ابتدایی دخترانه در هر نقطه چهارمحال‌و‌بختیاری که نیازمند فضای استاندارد ورزشی هستند توجه ویژه شود و این آمادگی وجود دارد که از اعتبارات ستاد مرکزی مشکلات این مدارس برطرف شود.

وی با بیان اینکه بهتر است مدارس میزبان مسابقات ورزشی منطقه‌ای شوند، افزود: لازم است انجمن‌های ورزشی شکل گیرد و این انجمن از سوی دانش‌آموزان اداره شود.

وی با اشاره به اینکه لازم است نسل حاضر را دریابیم، اظهار کرد: معجزه ورزش و تربیت بدنی بیش از کسب مدال المپیک است.

انتهای پیام

captcha