اهدای کمک جهیزیه به زوج‌های جوان چهارمحال‌وبختیاری‌
کد خبر: 3835395
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

اهدای کمک جهیزیه به زوج‌های جوان چهارمحال‌وبختیاری‌

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری از تهیه ۳۰ قلم اجاق گاز در دهه ولایت به منظور اهدا به زوج‌های جوان از محل اجرای نیات واقفان و خیران نیک‌اندیش خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: 30 فقره اجاق گاز از محل اجرای نیات واقفین و خیرین نیک اندیش تهیه و به زوج‌های جوان استان اهدا خواهد شد.

وی افزود: سنت وقف به عنوان یکی از اصولی که پایه و اساس قرآنی دارد و در فقه شیعه هم بر آن تأکید اساسی شده است همیشه این قابلیت را دارد که در زمان‌های مختلف متناسب با نیازها و اقتضائات روز از آن استفاده شود و با توجه به افزایش سن ازدواج به دلیل مشکلات تأمین جهیزیه و مخارج ازدواج، اگر وقف در راستای ازدواج جوانان و تهیه جهیزیه انجام شود می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: به منظور ترویج ازدواج آسان نیز از طرف این اداره‌کل مکانی برای عقد زوج‌های جوان در امامزاده‌ دوخاتون شهرکرد و دیگر امامزادگان شاخص اختصاص داده شد.

حجت‌الاسلام امیری بیان اینکه برای برگزاری مراسم عقد در امامزاده هیچ هزینه‌ای از زوج‌های جوان گرفته نمی‌شود، تصریح کرد: زوج‌های جوان می‌توانند برای برگزاری مراسم عقد خود به این مکان‌های مقدس مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری مراسم عقد در جوار امامزادگان این است که به جامعه نشان دهیم که امامزاده تنها جای مراسمات عزاداری نیست بلکه می‌شود مراسمات وصلت و ازدواج آسان را با رعایت موازین شرعی در چنین مکان‌های معنوی و مقدسی برگزار کرد و زوج‌های جوان با توسل به ائمه اطهار و مدد امامزادگان زندگی خود را آغاز کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه تهیه کمک جهیزیه برای زوج‌های جوان ادامه خواهد داشت و مربوط به زمان خاصی نیست، از مردم و خیرین استان خواست تا با همکاری و همدلی در این سنت خداپسندانه شرکت کنند.

حجت‌الاسلام امیری در پایان گفت: خیرین نیک‌اندیش برای کمک به تامین جهیزیه زوج‌های جوان استان می‌توانند کلمه جهیزیه را به شماره 10000114381 پیامک و یا به ادارات اوقاف و امور خیریه استان مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha