حقیقت غدیر مقاومت و ایستادگی برابر ظلم استکبار است
کد خبر: 3835240
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

حقیقت غدیر مقاومت و ایستادگی برابر ظلم استکبار است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه برپاداشتن جشن و محافل سرور برای فراموش نشدن حقیقت غدیر لازم است، گفت: باید گفت که فقط حفظ شعائر کافی نیست و حمد و سپاس برای تمسک به علی(ع) نباید تو خالی باشد بلکه حقیقت غدیر یعنی مقاومت و ایستادگی برابر ظلم استکبار و شرک و نفاق در داخل و خارج، باید پاس داشته شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، امام‌جمعه شهرکرد، امروز ۲۵ مرداد‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، با استناد به آیه ۷۱ سوره مبارکه مؤمنون، اظهار کرد: مضمون این آیه اشاره به این نکته دارد که خداوند خطاب به طرفداران حق می‌فرماید، اگر روزی جریان حق در عالم هستی از میان برود فساد زمین و آسمان‌ها را فراخواهد گرفت.

وی در همین خصوص ادامه داد: اگر پرچم حق بر زمین بیفتد غضب و خشم الهی در پی آن خواهد آمد و اگر امروز نظام هستی برپاست، به برکت همین ندای توحید و پرچم حق است.

نکونام با اشاره به اینکه مردم ایران پرچمدار حق در جهان هستند، ادامه داد: این مردم در پی ندای پیامبر(ص) و انبیای الهی پرچم حق و عدالت را برپا کرده و نظام علوی اصلاح‌کننده جهان بشر و گستراننده عدل بر روی زمین است.

وی با تأکید بر اینکه «غدیر» نه فقط برای خطبه‌خوانی پیامبر(ص) و برگزیدن علی(ع) به عنوان جانشین ایشان، بلکه عمق حادثه غدیر همانا برپا داشتن حق و عدالت بود و این عمق حقیقت غدیر است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه برپاداشتن جشن و محافل سرور برای فراموش نشدن حقیقت غدیر لازم است، ادامه داد: باید گفت که تنها حفظ شعائر کافی نیست و حمد و سپاس برای تمسک به علی(ع) نباید تو خالی باشد بلکه حقیقت غدیر یعنی مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم استکبار و شرک و نفاق در داخل و خارج، باید پاس داشته شود.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت غدیری ملت ایران پاسخ گرفته است، گفت: امروز نه تنها ملت ایران بلکه تمام ملت‌هایی که به انقلاب اسلامی الگو گرفته‌اند سربلند هستند که مصداق آن دیدار گروه مقاومت یمن با رهبر معظم انقلاب بود که ایشان پیروزی آنان را قریب‌الوقوع ارزیابی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به توقیف کشتی ایرانی توسط انگلیس به عنوان نمونه دیگر عزت‌مندی ایرانیان، بیان کرد: توقیف کشتی ایرانی از سوی شیرمردان ایرانی بی‌پاسخ نماند و کشتی انگلیسی در آب‌های خلیج فارس به صورت قانونی، تسخیر شد و انگلیسی‌ها در نهایت ذلت ناچار به مبادله کشتی‌ها شدند.

نکونام تصریح کرد: ایستادگی ملت ایران امروز پاسخ گرفته، دیروز حاکمان بزدلی مانند محمدرضا پهلوی سردمدار این مملکت بود که بعد از فرار با کودتای ۲۸ مرداد آمریکا به قدرت بازگشت، حال آنکه امروز مردم شجاع، قوی، ایستاده و مقاوم بر کشور حاکمند و مقاومت را به اقصی نقاط جهان صادر می‌کنند.

وی شیخ زکزاکی را پرونده همین انقلاب دانست و افزود: او در نیجریه میلیون‌ها شیعه را پرورش داد و زبونی دشمن در برابر او به آنجا رسید که به مدت ۴ سال او را در بدترین شرایط حبس کرد حال آنکه نام او در جهان پیچیده و عزت جهانی دارد.

نکونام با تبریک سالگرد بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، گفت: بازگشت این قهرمانان به آغوش وطن نیز سند دیگری از عزت‌مندی این ملت است.

وی با بیان اینکه در سایه مقاومت تمام توطئه‌ها خنثی می‌شود، یادآوری کرد: ایستادگی و مقاومت در امور داخلی نیز در عرصه‌های مختلف مانند اقتصاد قوی، دانش‌بنیان، و بنیادی، رفع مشکلات معیشتی، اقتصاد مقاومتی، حمایت جدی از تولید، حمایت از نخبگان و استعدادها، حمایت از مراکز دانش‌بنیان و توجه به خواسته‌ها و مطالبات باید تحقق بیابد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به مطالبات بحق و قانونی مردم چهارمحال و بختیاری در حوزه آب، گفت: اکنون مطالبات مردم نجیب، ولایتمدار، پایبند نظام و آرمان‌های امام و خون شهدا مطرح است که مسئولان باید گوش شنوای این مردم باشند.

وی با دعوت از وزیر نیرو برای حضور در استان و شنیدن مطالبات مردم، تأکید کرد: مردم بصیر استان می‌دانند که نباید بهانه دست دشمن و اجازه موج‌سواری به او داد؛ انتظار می‌رود که مسئولان گوش شنوا برای مطالبات داشته باشند و بدانند که این مردم تحمل می‌کنند اما به دل می‌گیرند و این امر نتیجه مطلوبی ندارد.

نکونام در پایان خاطرنشان کرد: البته بخشی از مطالبات مردم مورد توجه قرار گرفته است که توضیحات آن‌را به مسئولان محول می‌کنم و امید و انتظار این است که که مردم خوب استان را با همان نجابت همیشگی در کنار نظام و انقلاب داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha