رشد ۱۰ برابری تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور
کد خبر: 3834657
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

رشد ۱۰ برابری تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور

گروه اجتماعی ــ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور کشور گفت: در دهه هشتاد تعداد اعضای هیئت علمی ۴۰۰ نفر بود که امروز به دلیل تأسیس واحد‌ها و گسترش مراکز دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، این رقم به چهار هزار نفر رسیده و رشد ده برابری را نشان می‌دهد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمدعلی کریمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور کشور امروز، 22 مردادماه در نشست با اعضای هیئت علمی و کارکنان مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور چهارمحال‌و‌بختیاری، اظهار کرد: در مقطعی نه چندان دور بنا به نیازی که وجود داشت، همه دانشگاه‌ها تلاش کردند صندلی‌ها را اضافه کنند اما امروز مشکل حذف صندلی‌ها وجود دارد و کسی به این کار راضی نیست.

وی با بیان اینکه افزودن و حذف صندلی‌ها همواره هزینه‌بر بوده است، گفت: در دهه هشتاد تعداد اعضای هیأت علمی 400 نفر بود که امروز به دلیل تأسیس واحدها و گسترش مراکز دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، این رقم به چهار هزار نفر رسیده یعنی رشد ده برابری را نشان می‌دهد.

کریمی با اشاره به نبود مشکل در پرداخت حقوق کارکنان دانشگاه پیام نور، بیان کرد: بر اساس بند واو که از سال 94 اجرایی شده، هر ساله مبلغ خوبی به این امر اختصاص می‌یابد و انتظار می‌رود که چهار هزار کارمند نیروی قراردادی نیز تبدیل وضعیت شوند که در صورت تحقق این امر، هزینه کلانِ هر دانشگاه از محل درآمدهای اختصاصی، برای پرداخت حقوق به این افراد حذف خواهد شد.

وی درباره حوزه پژوهش، گفت: نگاه به حوزه پژوهش نگاهی لوکس و سمبولیک است و علت این امر، عدم ارتباط این حوزه با جامعه است چرا که پژوهش‌ها در بسیاری از موارد نتوانسته‌اند باری از دوش صنعت بردارند و مشکلی را برطرف کنند.

کریمی ادامه داد: دانشگاه‌‎هایی که از لحاظ سهم بودجه تفاوتی با دانشگاه‌های دیگر ندارند اما در حوزه پژوهش موفق‌ترند، توانسته‌اند ارتباط خوبی را با بیرون از دانشگاه برقرار کنند که در خصوص پیام نور نیز این ریل‌گذاری باید صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته، بیان کرد: بخش پژوهشی دانشگاه پیام نور نیز برنامه‌های خوبی را برای تحقق این مهم در دست اجرا دارد که خبرهای خوبی در این خصوص در راه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به فضاسازی دشمن برای نا امید کردن مردم، گفت: هنر این است که شرایطی فراهم شود تا مردم از فضای نا امیدی دور شوند و هر نهاد به سهم خود در قبال این موضوع مسئول است.

یادآور‌ می‌شود، در ابتدای این جلسه تعدادی از کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان به بیان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و پیشنهادات خود در حوزه پژوهش و فناوری پرداختند.
انتهای پیام

captcha