حضور برگزیدگان چهارمحال‌وبختیاری در مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3834508
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

حضور برگزیدگان چهارمحال‌وبختیاری در مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۱۷ نفر از آقایان برگزیده استانی در مرحله مقدماتی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن در شهر مقدس قم حضور دارند.

آیت‌الله روحانی، مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی کشوری مسابقات قرآن کریم  اوقاف در شهر مقدس قم در حال برگزاری است، اظهار کرد: از چهارمحال‌و‌بختیاری 17 نفر از آقایان  برگزیده استانی در این مسابقات حضور دارند و مرحله مقدماتی برای خواهران برگزار نمی‌شود.

وی درباره رشته‌های این مسابقات، گفت: در این دوره از مسابقات که از 10 مردادماه آغاز شده و تا 29 مردادماه ادامه دارد، افراد برگزیده استان در رشته‌های حفظ، قرائت ترتیل و تحقیق، اذان و دعاخوانی حضور دارند.

روحانی اظهار کرد: افراد راه‌یافته از استان به مرحله کشوری بر اساس گروه‌بندی اعلام شده به ترتیب به این مسابقات اعزام می‌شوند و این روند تا 29 مردادماه و آخرین رشته امتحانی یعنی قرائت تحقیق، ادامه دارد.

مدیر امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به برگزاری مرحله کشوری رشته‌های معارفی در شهریورماه، بیان کرد: این مسابقات در 3 رشته تفسیر، حفظ موضوعی، حفظ معارف نهج‌البلاغه و با حضور 5 نفر از استان، شامل سه آقا و 2 بانو، از دوم شهریورماه آغاز خواهد شد.

وی در ادامه گفت: بر اساس برنامه اعلام شده، شرکت‌کنندگان در روز نخست و در مرحله مقدماتی به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان این مرحله به نیمه‌نهایی راه می‌یابند که سوم شهریورماه برگزار خواهد شد و برگزیدگان مرحله نیمه‌نهایی نیز در روز 4 شهریورماه در مرحله نهایی کشوری در بخش معارفی به رقابت خواهند پرداخت.

روحانی در پایان اظهار کرد: مرحله نهایی کشوری مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف اوایل مهرماه سال جاری در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha