بانوان در نشست‌های علمی اربعین حضور فعال داشته باشند
کد خبر: 3829534
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

بانوان در نشست‌های علمی اربعین حضور فعال داشته باشند

گروه اجتماعی ــ مسئول کارگروه استانی معاونت و شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی – آموزشی اربعین در استان کرمانشاه بر حضور فعال بانوان در بحث نشست‌های علمی اربعین تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، اولین کارگروه استانی شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی – آموزشی اربعین در استان کرمانشاه امروز، یک مردادماه در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با حضور نمایندگانی از تبلیغات اسلامی، جهاد دانشگاهی، شهرداری، استانداری، بسیج جامعه بانوان سپاه نبی‌اکرم(ص)، جمعیت بانوان فرهیخته استان کرمانشاه و نماینده هیئت‌های مذهبی استان کرمانشاه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه افسانه تیرانداز، مسئول کارگروه استانی معاونت و شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی – آموزشی اربعین در استان کرمانشاه اظهار کرد: شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی – آموزشی اربعین در استان کرمانشاه برای ارتقاء سطح زائرین فعالیت و ادارات عضو این کارگروه با هدف تعامل مستمر در بحث اربعین تلاش می‌کنند.
وی افزود: شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی – آموزشی اربعین در بحث فرهنگی و آموزشی اطلاع‌رسانی به زائرین فعالیت می‌کند.
تیرانداز تصریح کرد: اربعین یک جنبش فرامرزی شده و در بیانیه گام دوم رهبری زیرساخت را معنویات قرار دادند و بحث اربعین هم همین است بسترسازی کنیم و به جهت ارتقاء مردم، آموزش و کار فرهنگی انجام دهیم.
این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه اگر ما توان رفتن به پیاده‌روی اربعین را نداریم اما می‌توانیم آگاه‌سازی کنیم، گفت: در بحث بانوان بحث رعایت حجاب و بحث آموزش بحث اول است.
وی افزود: در بحث اربعین باید کار آموزش را انجام دهیم و در بحث آگاه‌سازی خط و مشی صحیح را پیگیری کنیم و در این راستا نظرات بسیاری از جانب جامعه بانوان هست که باید مد نظر این ستاد قرار بگیرد چراکه قشر عظیمی در راهپیمایی اربعین را بانوان تشکیل می‌دهند.
مسئول کارگروه استانی معاونت و شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی – آموزشی اربعین در استان کرمانشاه تصریح کرد: اصل این کمیته و شورا تعامل و استفاده از ظرفیت‌های بانوان در حد توان است و هر دستگاهی به‌عنوان نمایندگان این شورا در راستای اهداف این کمیته گام برمی‌دارد.
تیرانداز اظهار کرد: نیازمندیم تا مشکلات را بررسی کنیم و مسائل را بشناسیم و هریک از ادارات و دستگاه‌های عضو این ستاد باید از فرصت استفاده کنند و در این راستا به نحو شایسته‌ای قدم بردارند.
وی به بحث اطلاع‌رسانی سامانه طرح نائب‌الزیاره شهدا اشاره کرد و افزود: شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی – آموزشی اربعین در این بحث ورود پیاده کرده و به اطلاع‌رسانی فرهنگی می‌پردازد و باید بدانیم هرکسی که به پیاده‌روی اربعین برود این مسیر هدفدار است و بدانیم هدفدار شدن راهپیمایی اربعین مهم است.
تیرانداز تصریح کرد: فرهنگ اربعین بحث حماسه و ایثار و شهادت است و جادارد به نیابت از یک شهید حرکت کنیم و کمیته فرهنگی – آموزشی اربعین در این راستا سامانه دارد و مباحث در آن مطرح و بررسی شده است.
مسئول کارگروه استانی معاونت و شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی – آموزشی اربعین در استان کرمانشاه گفت: بانوان باید در بحث نشست‌های علمی اربعین وارد شوند.
وی افزود: در بحث پیاده‌روی اربعین به ویژه در بحث بانوان باید زمان‌بندی را سامان‌دهی کنیم همچنین در بحث آداب زیارت نیز آگاه‌سازی کنیم.
تیرانداز اظهار کرد: بانوان توان به ثمر رساندن مسئولیت‌های بزرگ را دارند و در بحث اربعین این امر متبلور خواهد شد.
مسئول کارگروه استانی معاونت و شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی – آموزشی اربعین در استان کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه نیز در راستای اهداف این کمیته گام‌هایی در حوزه بانوان برداشته است تا حضور پررنگ بانوان در عرصه فرهنگی را معنا کند.
در ادامه این جلسه مینو مهتابی، معاون مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه اظهار کرد: در بحث اربعین و کمیته فرهنگی اربعین بدنبال اجرایی شدن طرحی در بحث تخفیف مجازات‌های مالی هستیم و در این راستا سعی می‌کنیم ویژه افرادی که مجازات‌های مالی دارند تخفیف بگیریم و در برابر این تخفیف از آنان در موکب‌ها استفاده کنیم و بدنبال آمار زندانیان مجازات‌های مالی از بین بانوان هستیم که این بحث را در شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی – آموزشی اربعین در استان کرمانشاه پیگیری می‌کنیم.
وی تأکید کرد: برنامه فرهنگی یاد شده یکی از برنامه‌های فرهنگی مؤثر در بحث شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی – آموزشی اربعین در استان کرمانشاه است.
درادامه بتول محمدی، رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان کرمانشاه نیز افزود: در کنار هر موکب نیاز به برپایی یک چادر فرهنگی داریم که این بحث با هماهنگی ادارات عضو این کمیته اجرایی خواهد شد.
وی گفت: ضرورت‌های فرهنگی بانوان را بررسی کنیم و به پایگاه‌های فرهنگی موکب‌ها انتقال دهیم و بدین منظور نیازمند حمایت دستگاه‌های عضو این کمیته هستیم.
بهناز لیلیان، نماینده جهاد دانشگاهی در این نشست با اشاره به ضرورت‌های کار فرهنگی در ایام اربعین اظهار کرد: از ظرفیت دانشگاه در مسیر پیاده‌روی اربعین با محوریت موضوعات جهان اسلام باید بهره گرفت همچنین از ظرفیت دانشجویان در موکب‌ها و تأثیرات کار فرهنگی این قشر نباید غافل شد.
وی تصریح کرد: برای اثرگذاری بهتر حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین و حرکت فرهنگی اربعین باید از ظرفیت‌ دانشگاه بهره بگیریم.
فرشته همتی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه نیز در پایان این نشست بر هدفدار شدن برنامه‌های این کارگروه و سازمان‌دهی نقش بانوان با محوریت این کمیته تأکید کرد.
یادآور می‌شود، دومین نشست این کارگروه 15 مردادماه با حضور اعضاء این کمیته تشکیل خواهد شد.
انتهای پیام

captcha