بخشی از درخشندگی اسلام به منزلت زن اختصاص دارد
کد خبر: 3829386
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

بخشی از درخشندگی اسلام به منزلت زن اختصاص دارد

گروه اجتماعی ــ رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس با اشاره به جایگاه زن در اسلام گفت:‌ دین اسلام بخشی از درخشندگی خویش را به موقعیت و جایگاه زن اختصاص داده است.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد کرم‌اللهی،‌ رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس امروز، اول مردادماه در گردهمایی مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی با عنوان «ماه و مروارید» گفت: قدر و منزلت زن باید پاس داشته شود.

وی ادامه داد: قدر و منزلت و شخصیت این وجود نازنین باید به جا آورده شود تا در حیات محدودمان این نعمت خداداده را جاوید کنیم و این خلق احسن و رحمت جاوید را بر حیات خویش مستمر كنیم.

كرم‌اللهی با اشاره به برخی آرا و اقوال تاریخی گفت: آنگونه که باید در طول تاریخ قدر زن دانسته نشده و به عنوان یک محقق منصف بررسی تاریخی شان زن در جوامعی که امروز خود را جلودار دفاع از زن می‌دانند ما را به نکات جالبی می‌رساند.

رئیس حوزه هنری فارس افزود: به عنوان مثال در یونان باستان زن کالایی زینتی در خدمت مردان است. الهه زیبایی زن است اما در واقعیت زندگی زن یک وسیله است. در یهود از زن در کنار بندگان نام برده می‌شود و در ایران عهد ساسانی از زن تصویر فردی نیرنگ‌باز و فتنه‌گر ارائه می‌شود و نگاه سالم به زن وجود دارد اما اندک است.

وی با اشاره به دین اسلام و نظر خداوند تبارک و تعالی درباره زن گفت: بی آنکه بخواهیم تعصبی به خرج دهیم باید بگوییم دین اسلام بخشی از درخشندگی خویش را به موقعیت و جایگاه زن اختصاص داده است.

رئیس حوزه هنری استان فارس ادامه داد: اسلام در گام نخست از زنده به گور کردن دختران جلوگیری می‌کند. گام دوم نیز این است که نخستین ایمان‌آورنده یک زن است.

وی افزود: این بانوی بزرگ تمام هستی و ثروت و سرمایه خویش را در اختیار بسط اسلام قرار می‌دهد و در نهایت نیز خداوند متعال با هدیه دادن انسیه حورا فاطمه زهرا(س) برای حبیب خویش نعمت و رحمت را تمام می‌کند.

کرم‌اللهی با بیان اینكه خدا این مقام را به زن داده است و باید از این موقعیت حفاظت شود، گفت: دو مسئله به کمک حفظ این گوهر می‌آید. دو حقیقت کاملا مترقی و والا یکی حجاب و دیگری عفاف.

وی اضافه كرد: برخی حجاب و عفاف را یکی می‌دانند اما در بررسی و تفکیک دوتاست. حجاب را پرده و پوشش معنی کرده‌اند. پرده را بر چه می‌بندند بر چیز ارزشمندی که پشت پرده قرار دارد.

رئیس حوزه هنری استان فارس در ادامه تعریف حجاب و عفاف اظهار كرد: حجاب آنی است که حقیقت بر خویش می‌پوشاند و عفاف آن چیزی است که ما بر پشت پرده از خویش بروز می‌دهیم.

وی بیان كرد: از عفاف به بعد دیگر فقط سخن از زن نیست و به همگان مربوط است لذا حجاب نیز به همگان مربوط است و در زنان متوقف نمی شود چرا که مترادف حجاب، عفاف است که بالندگی زیادی دارد.
انتهای پیام

captcha