تلاش 2 نهاد دولتی برای اتصال جامعه مخاطب به حوزه مد و لباس
کد خبر: 3829347
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

تلاش 2 نهاد دولتی برای اتصال جامعه مخاطب به حوزه مد و لباس

گروه جامعه ــ معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف اتصال جامعه مخاطب به حوزه مد و لباس تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور زنان و خانواده؛ با حضور معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد.

در ابتدای این دیدار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ترویج لباس‌های زیبا با هویت ایرانی و اسلامی متناسب با سلیقه دختران و زنان ما یک هدف مهم است.

ابتکار با اشاره به اینکه تلاش‌های انجام شده در حوزه پوشش از دیدگاه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اشتغالزایی اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: امروز مسئله هویت با موضوع پوشش گره خورده و اهمیت این موضوع آشکار است.  بنابراین اگر بتوانیم از دریچه مناسبی زمینه را برای انتخاب‌های خوب جوانان در حوزه پوشش و حجاب مهیا کنیم امید است شاهد تحولات خوبی در این حوزه باشیم.

وی افزود: برخلاف رویکردی که فکر می‌کند هیچ راه حلی به جز محدودیت و اجبار و برخوردهای سلبی وجود ندارد، تجربه در کشور ما نشان داده که رفتارهای فرهنگی و فراهم کردن زمینه برای طراحی‌های خوب و ایده پردازی‌های مناسب با توجه به سلیقه‌ها و خواست مخاطب و نسل جوان نتایج مطلوب دارد.

 معاون رئیس جمهور تأکید کرد: در موضوع حجاب و عفاف با روش‌های مناسب حتی پتانسیل تاثیرگذاری فرهنگی بر کشورهای همسایه را نیز داریم که از منظر رونق اقتصادی بسیار مهم است.

در این دیدار قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس نیز با تشکر از حمایت‌ها و همکاری‌های معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار امیدواری کرد که با امضای این تفاهم‌نامه شرایط برای وسعت بخشیدن به تعاملات مشترک به شکل سازماندهی شده فراهم شود.

در زمینه حجاب و عفاف نمی‌توانیم ذائقه و سلیقه مردم را نادیده بگیریم

وی افزود: در زمینه حجاب و عفاف نمی‌توانیم ذائقه و سلیقه مردم را نادیده بگیریم.

 قبادی با اشاره به اینکه از طریق آموزش و ارتقای توان گروه‌های مخاطب و طراحان و تولیدکنندگان می‌توانیم آنها را بیش از پیش به ذائقه مخاطب نزدیک کنیم، گفت: اصلی‌ترین مأموریت ما الگوسازی در جامعه است که یکی از ابزارهای مهم آن آموزش است.

وی اتصال جامعه مخاطب به حوزه مد و لباس را ره آورد بزرگ این تفاهم نامه دانست.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد جامعه طراحان ما خانم‌ها هستند و  صرف نظر از نگاه جنسیتی، واقعیت موجود این است که در هر رویدادی اکثریت قریب به اتفاق فهرست فعالین ما را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و در حال حاضر در حوزه مد و لباس که یک حوزه مولد است، نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند.

در این دیدار سوسن باستانی، معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده نیز اظهار امیدواری کرد نگاه فرهنگی حاکم بر این تفاهم‌نامه بتواند دستاوردهای خوبی برای جامعه به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

captcha