افتتاح نخستین مؤسسه قرآنی در شهر کیان
کد خبر: 3829323
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

افتتاح نخستین مؤسسه قرآنی در شهر کیان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ همزمان با دهه کرامت نخستین مؤسسه‌ قرآنی شهر کیان با حضور امام جمعه، رئیس شورای اسلامی و شهردار این شهر ‌افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام سیدعبدالحمید صفوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد‌ اظهار کرد: پیگیری امور قرآنی، بها دادن به فعالیت‌های قرآنی، رصد آسیب‌های مرتبط با این فعالیت‌ها و تقویت نقاط قوت را در سرلوحه  فعالیت‌های خود قرار داده‌ایم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد شناسایی مجالس خانگی قرآن را لازم و ضروری دانست و افزود: اگر بتوانیم ضمن شناسایی مجالس خانگی قرآن، از لحاظ سخت‌افزاری و نرم افزاری، زیر ساخت‌ها و استاد مجرب آنها را تجهیز کنیم، گامی مؤثری در ترویج فعالیت‌های قرآنی برداشته‌ایم.

وی ادامه داد: برنامه‌های آموزشی و فعالیت‌های قرآنی زیادی در شهرستان شهرکرد به‌صورت غیررسمی، از سوی فعالان قرآنی در حال انجام است و این فعالان به صورت مستقل و با کمک مردمی و خیّری مشغول به فعالیت هستند و اگر بنا داریم آنها را ساماندهی کنیم باید بتوانیم به نحو شایسته، از هر لحاظ آنها را حمایت کنیم.

صفوی با بیان اینکه نخستین مؤسسه قرآنی شهر کیان همزمان با دهه کرامت افتتاح شد، بیان کرد: در راه رسیدن به اهداف متعالی که در پیش‌رو داریم و در راه تقویت و ترویج معارف دینی و قرآنی نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی از جمله شورای اسلامی شهر، شهرداری، بخشداری، آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌ی اوقاف و امور خیریه هستیم.

وی گفت: انواع آموزش‌های قرآنی از جمله روخوانی و روانخوانی، تجوید، تفسیر، مفاهیم قرآن، صوت و لحن و حفظ در این مؤسسه ویژه خواهران، در تمامی رده‌های سنی و ویژه برادران در مقطع کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد افزود: شهر کیان دارای یک خانه قرآن شهری نیز هست، اما در تلاش هستیم با شناسایی مجالس خانگی قرآن که تعداد آن‌ها بیشتر از ۲۰ مجلس خانگی است، تعداد مؤسسات و خانه‌های قرآنی را تا پایان سال ۹۸ افزایش دهیم.

یادآور می‌شود، کیان شهری از توابع بخش مرکزی شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال‌و‌بختیاری ایران، که فاصله‌‌ آن تامرکز استان ۵ کیلومتر است.

انتهای پیام

captcha