مهم‌ترین فاکتور‌های خرید مواد غذایی توسط ایرانی‌ها
کد خبر: 3829310
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
ایسپا مطرح کرد؛

مهم‌ترین فاکتور‌های خرید مواد غذایی توسط ایرانی‌ها

گروه جامعه ــ نظرسنجی‌های مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) نشان می‌دهد در انتخاب و خرید مواد غذایی از نگاه مردم، مؤثرترین عامل، کیفیت خوب مواد غذایی است، همچنین، خانواده، دوستان و آشنایان مؤثرترین منبع تبلیغی مردم برای خرید کالا هستند.

به گزارش ایکنا؛ در نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) که در روز‌های ۱۷ و ۱۸ تیرماه، به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور(اعم از شهر و روستا) انجام شده است، از پاسخگویان پرسیده شده: «معمولاً چه عواملی در تصمیم‌گیری شما برای انتخاب و خرید کالا موثر هستند؟»

در پاسخ به این سؤال، ۷۸.۷ درصد کیفیت خوب، ۵۴.۱ درصد قیمت مناسب، ۹.۱ درصد خوشنامی کالا، ۳.۶ درصد جذابیت و ظاهر کالا، ۲.۴ درصد تبلیغات و ۱.۶ درصد دسترسی آسان به کالا را به عنوان عوامل مؤثر در انتخاب و خرید کالا عنوان کرده‌اند. گفتنی است، در این نظرسنجی پاسخ‌گو می‌توانست دو گزینه را انتخاب کند.

منابع تبلیغاتی مؤثر در انتخاب کالای مردم ایران
همچنین در نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) که در روز‌های ۱۷ و ۱۸ تیر ماه ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، از پاسخگویان پرسیده شده: «کدام یک از منابع تبلیغاتی در انتخاب شما برای خرید کالا مؤثر است؟»

براساس اعلام مرکز ملی افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، ۳۹.۶ درصد از افراد به این سؤال پاسخ خانواده، دوستان و آشنایان را انتخاب کرده‌اند. این در حالی است که ۳۵.۹ درصد صدا و سیما، ۱۱ درصد شبکه‌های اجتماعی مجازی، ۲.۸ درصد تبلیغات محیطی، ۲.۴ درصد ماهواره، ۱.۱ درصد مطبوعات، ۰.۹ درصد پیامک و ۱.۹ درصد افراد نیز «نظر خود فرد» را به عنوان منبع تبلیغاتی مؤثر در خرید کالا‌ها بیان کرده‌اند. همچنین ۴.۴ درصد افراد گزینه بی پاسخ/ نمی‌دانم را در پاسخ به این سؤال برگزیده‌اند.
 
انتهای پیام
captcha