امر به معروف و نهی از منکر خودصیانتی در جامعه اسلامی است
کد خبر: 3829248
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵

امر به معروف و نهی از منکر خودصیانتی در جامعه اسلامی است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر خودصیانتی در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: زیربنای تمدن اسلامی عمل به دستورات اسلام و دوری جستن از زشتی‌هاست و در قالب امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز،‌ 31 تیرماه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، با اشاره به اینکه گیلانی‌ها مردمی فهیم، نجیب و عاقل هستند، اظهار کرد: طبق فرموده قرآن آمران به معروف و ناهیان از منکر، بهترین مردم هستند.

وی در ادامه به شکل‌گیری انقلاب اسلامی بر پایه تمدن اسلامی اشاره کرد و افزود: تمام قدرت‌های سلطه‌گر علیه انقلاب اسلامی اقدام کردند، اما این انقلاب همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر خودصیانتی در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: زیربنای تمدن اسلامی عمل به دستورات اسلام و دوری جستن از زشتی‌هاست و در قالب امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی جمهوری اسلامی را در بخش انسان‌سازی، بسترسازی و ترسیم افق‌ها موفق دانست و بیان کرد: هر کجا برای رضای خدا گام برداشتیم خدای متعال ما را کمک کرده است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان فضای جامعه را در دست مسئولان عنوان کرد و گفت: تقوا را تمام جوامع قبول دارند و مردم اشاعه خوبی‌ها، فرهنگ نورانی اسلام و قرآن را از متولیان امر می‌خواهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بعضی از ناهنجاری‌ها در جامعه آزاررسان است، خاطرنشان کرد: ممکن است در بعضی جاها فساد باشد، اما این امر به معنای وجود فساد گسترده نیست.

آیت‌الله فلاحتی بر یاری رساندن مسئولان نسبت به دین خدا تاکید کرد و یادآور شد: در امر به معروف و نهی از منکر به دنبال کار پلیسی نیستیم، اما مردم با دیدن بدی‌ها باید تذکر دهند.

وی با تاکید بر اینکه می‌خواهیم امر به معروف و نهی از منکر تبدیل به فرهنگ عمومی شود، اظهار کرد: یکی از منکرها بی‌توجهی به هنجارهای اجتماعی است و به آن لطمه وارد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر جسور بودن مسئولان در عرصه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر خط و جناح ندارد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه تمام زیربناهای جامعه به امر به معروف و نهی از منکر پیوند خورده است، عنوان کرد: تمام احکام الهی حتی جهاد در راه خدا بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند ظرافت‌های ویژه عنوان کرد و گفت: می‌خواهیم فرهنگ بومی و آداب ملی ما را نگیرند و این امر نیازمند یاری رساندن مسئولان به ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه روش‌های تربیتی و مسائل دینی باید با استفاده از حوزویان و دانشگاهیان در جامعه انجام شود، تصریح کرد: از هر برنامه‌ای که مردم را در مسیر عقلانیت و دینمداری قرار دهد باید استفاده کرد.

آیت‌الله فلاحتی امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند فعالیت‌های دلسوزانه و مشفقانه عنوان کرد و با اشاره به اینکه صدا و سیما می‌تواند بزرگ‌ترین فعالیت را در امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد، اظهار کرد: سیمای عفاف و حجاب را به صورت زیبا در شبکه باران راه‌اندازی کنید.

ستاد امر به معروف در شهرستان‌های گیلان دایر می‌شود

حسن کربلایی،‌ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز، رویکرد این ستاد را صد درصد فرهنگی عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک دستور الهی است.

وی به دایر شدن ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌های گیلان اشاره کرد و افزود: ستادهای مذکور به ریاست ائمه جمعه و دبیری فرماندهان سپاه در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

دبیر ستاد امیر به معروفگیلان با بیان اینکه تشکیل ستادهای امر به معروف و نهی از منکر از برنامه‌های ماست، تصریح کرد: از حدود 70 دستگاه در گیلان به 10 دستگاه ورود کردیم؛ ضمن اینکه شرح وظایف تمام دستگاه‌ها در امر به معروف و نهی از منکر مشخص است.

انتهای پیام

captcha