اجرای طرح «مهربانی در مهر» در استان‌های سیل‌زده
کد خبر: 3828972
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

اجرای طرح «مهربانی در مهر» در استان‌های سیل‌زده

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از اجرای طرح «مهربانی در مهر» به‌منظور تهیه نوشت‌افزار اسلامی ـ ایرانی و کتاب‌های کمک درسی برای کودکان و دانش‌آموزان در استان‌های سیل‌زده در آستانه آغاز سال تحصیلی خبر داد.

محمد عبدالملکی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از اجرای طرح «مهربانی در مهر» به‌منظور تهیه نوشت‌افزار اسلامی ـ ایرانی و کتاب‌های کمک درسی برای کودکان و دانش‌آموزان در استان‌های سیل‌زده در آستانه آغاز سال تحصیلی خبر داد و اظهار کرد: اجرای این طرح به‌دنبال پویش «بهار مهربانی» که با هدف کاهش آلام مردم به‌ویژه کودکان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پرکردن اوقات فراغت و سرگرمی کودکان در مناطق سیل‌زده اجرا شد، صورت می‌گیرد.

وی افزود: طرح «مهربانی در مهر» به‌منظور تهیه نوشت‌افزار اسلامی ـ ایرانی و کتاب‌های کمک درسی برای کودکان و دانش‌آموزان از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

عبدالملکی بیان کرد: این اقدام با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید در راستای اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای امداد فرهنگی و تأمین نیازهای روانی کودکان و نوجوانان در مناطق سیل‌زده از ۲۰ تیر تا ۳۰ مردادماه برگزار می‌شود و طی این مدت کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی (شامل نوشت‌افزار اسلامی - ایرانی و کتاب‌های کمک درسی) فعالیت خواهند داشت.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در روند اجرایی طرح «مهربانی در مهر» اقلام جمع‌آوری شده پس از ساماندهی و تفکیک، تا تاریخ ۱۰ شهریورماه به انبار اداره‌کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال می‌شود تا پس از ارزیابی‌های لازم به استان‌های سیل‌زده ارسال شود و در اختیار کودکان و دانش‌آموزان این مناطق قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: پس از وقوع سیل در برخی استان‌های شمالی و غربی کشور که سبب تحمیل خسارات سنگینی به برخی هموطنان شد، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در مدت کوتاهی پس از این اتفاق، با فراخوان جمع‌آوری کمک‌های مردمی و اعزام کارکنان نهاد برای ارائه خدمات فرهنگ و امدادی در این مناطق، به اجرای پویش «بهار مهربانی» اقدام کرد.

وی افزود: همچنین این طرح در ماه مبارک رمضان نیز با عنوان طرح «بهار مهربانی در بهار قرآن» که به توزیع عادلانه اقلام جمع‌آوری شده در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت ماه مبارک رمضان اختصاص داشت، ادامه یافت.

عبدالملکی یادآور شد: نقالی، شاهنامه‌خوانی، بازی‌های بومی ـ محلی، مسابقات تفریحی، پرواز بادبادک‌ها، قصه‌گویی با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی، برنامه‌های جهادی فرهنگی، قصه‌گویی، برنامه‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان و برنامه ویژه روزه اولی‌ها، بخشی از برنامه‌های اجرا شده در این مناطق بود.

انتهای پیام

captcha