دسترسی مردم به پرونده الکترونیک سلامت با گوشی‌های تلفن همراه
کد خبر: 3828848
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
وزیر بهداشت خبر داد؛

دسترسی مردم به پرونده الکترونیک سلامت با گوشی‌های تلفن همراه

گروه سلامت ــ وزیر بهداشت با اشاره به راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت، گفت: از این هفته دسترسی مردم به پرونده الکترونیک سلامت با رعایت ضرایب امنیتی از طریق گوشی‌های همراه نیز انجام می‌شود.

ضرورت آشنایی دانشجویان علوم پزشکی با مشاهیر علمی، فرهنگی و اخلاقیبه گزارش ایکنا، به نقل از وبدا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، در حاشیه اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بیان این که عرصه فرهنگ در تاب‌آوری مملکت در شرایط سخت، عرصه مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود، گفت: در این اجلاس مقرر شد معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، پیشنهادات و محور‌هایی در راستای پروژه ملی به منظور تحول فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی آماده کنند.

نمکی یکی از استنادات قوی برای تحول فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد و گفت: گام دوم انقلاب، بیانیه‌ای است که از سوی مقام معظم رهبری، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر شده است و به عنوان یکی از اسناد بسیار هوشمندانه و مدبرانه بالادستی است که تدوین برنامه‌های فرهنگی کشور باید، حول و حوش این بیانیه باشد.

وزیر بهداشت در خصوص موضوع معیشت دانشجویان چه در بحث خوابگاه‌ها و چه در بحث تغذیه و سرانه آنها، اظهار کرد: علیرغم فشار‌های اقتصادی، باید سعی کنیم از سرانه فرهنگی و دانشجویی کاسته نشود و این مسئله در دل بودجه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی گم نشود و در اختیار معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد تا با نظر آن‌ها، هزینه شود.

نمکی بر ضرورت آشنایی دانشچویان دانشگاه‌های علوم پزشکی با مشاهیر علمی، فرهنگی و اخلاقی تأکید کرد و گفت: به منظور تحول فرهنگی مناسب در دانشگاه‌های علوم پزشکی، لازم است دانشجویان با چهره‌های برجسته عرصه فرهنگ، علمی، فرهنگی و اخلاقی سرزمینمان ایران آشنا شوند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه توجه ویژه به موضوع بهداشت روان از سوی معاونان و مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، افزود: باید بتوانیم با ارائه راهکار‌های مناسب با اصول اخلاقی و انقلابی، در شادمان‌تر کردن دانشجویان تلاش کنیم و از غم‌زدگی به سوی جوی شاد در دانشگاه‌ها برویم و با شیوه‌های مختلف متناسب با فرهنگ، اقلیم، اخلاق و عقیدتی خود بتوانیم جو دانشگاه را تلطیف و شادتر کنیم تا امید را برای آینده را در دل دانشجویان زنده کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به نشان‌دار کردن بودجه و اعتبار تخصیص داده شده به معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی در آینده، گفت: امیدواریم بتوانیم در سال آینده با همراهی و همکاری سازمان برنامه و بودجه، ردیف مستقل بودجه برای حوزه فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نظر بگیریم.

نمکی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت، گفت: پرونده الکترونیک سلامت، راهکار مناسبی برای در اختیار داشتن اطلاعات سلامت مردم به صورت آنلاین است و از این هفته دسترسی مردم با رعایت ضرایب امنیتی از طریق گوشی‌های همراه نیز انجام می‌شود و امیدواریم با تمام اقداماتی که در ساختار پرونده الکترونیک سلامت صورت گرفته، است شاهد بانک جامع اطلاعاتی سلامت باشیم.

وزیر بهداشت در پایان در خصوص عرضه دارو از طریق شبکه‌های اجتماعی، گفت: مردم نباید به فروش و عرضه دارو غیر از مسیر قانونی داروخانه اعتماد کنند.

انتهای پیام
captcha