حفظ برجام نیازمند انجام تعهدات یازده‌گانه اروپا است
کد خبر: 3828287
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

حفظ برجام نیازمند انجام تعهدات یازده‌گانه اروپا است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ماکو به بحث برجام و خبرهای منتشرشده از سران اروپایی در باب انجام تعهدات جمهوری اسلامی ایران در برجام اشاره کرد و گفت: ایران تمامی تعهدات خود را انجام داده و حفظ برجام نیازمند انجام تعهدات یازده‌گانه از سوی اروپا است.

حفظ برجام نیازمند انجام تعهدات یازده‌گانه اروپا است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو، ظهر امروز، ۲۸ تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ماکو اظهار کرد: مراکز آموزش فنی‌وحرفه ای می‌توانند در راستای تحقق شعار سال نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در مدارس فقط دروس تئوری را فرامی‌گیرند، در حالی‌که پس از اتمام تحصیل با هیچ مهارت فنی آشنا نیستند، افزود: نیاز است تا آموزش و پرورش نسبت به این مساله توجه جدی داشته باشد.

هاشمی با تأکید بر اینکه در کنار آموزش‌های مهارتی، اخلاق هنرجو در راستای تولید و عرضه کالای با کیفیت از سوی مراکز فنی‌وحرفه ای باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: نیاز امروز جامعه به افراد متخصص و درعین‌حال منصف بیش از پیش احساس می‌شود.

وی بر تحرکات تروریستی در منطقه و پاسخ دندان‌شکن سپاه به این حملات اشاره کرد و یادآور شد: امنیت برای حافظان امنیت ایران به‌منزله خط قرمز بوده و هیچ احدالناسی حق تعرض به ایران و ایرانی را ندارد.

امام جمعه ماکو به بحث برجام و خبرهای منتشرشده از سران اروپایی در باب انجام تعهدات جمهوری اسلامی ایران در برجام اشاره کرد و ادامه داد: ایران تمامی تعهدات خود را انجام داده و حفظ برجام نیازمند انجام تعهدات یازده‌گانه از سوی اروپا است.

وی پدیده ازدواج را یک واقعیت دینی در اسلام یاد کرد و گفت: هدف از این رویداد ایجاد آرامش روحی و جسمی در انسان‌ها است که در نتیجه اجتماع و جامعه موفق را شکل می‌دهد.

امام جمعه ماکو مودت و رحمت را دو عامل مهم و ایجادکننده آرامش در خانواده‌ها یاد کرد و افزود: عشق و محبت از بین می‌رود، اما مودت و رحمت دوطرفه همواره ثابت و متداوم است.

وی اظهار کرد: اگر واژه گذشت در خانواده‌ها وجود نداشته باشد، خصوصیات اخلاقی، غالب بر تفاهم خواهد بود.

هاشمی خودرایی و استبداد رای را از دیگر مقوله‌های سرنگونی خانواده‌ها یاد گرد و افزود: باید نقش زن و مرد در زندگی همواره مکمل و پوشاننده عیب‌های یکدیگر باشد.
انتهای پیام

captcha