مهم‌ترین مسئله در دین‌گریزی انسان‌ها عدم شناخت و جهل است
کد خبر: 3828250
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

مهم‌ترین مسئله در دین‌گریزی انسان‌ها عدم شناخت و جهل است

گروه اجتماعی ــ مدیر موسسه آموزش عالی فاطمه معصومه (س) بندرعباس با بیان اینکه عدم شناخت و جهل مهم‌ترین مسئله در دین‌گریزی انسان‌ها است، گفت: بسیاری از انسان‌ها با داشتن سواد دینی، ولی به علت عدم درک عمیق و ریشه‌ای دین و به‌نوعی جهل در فهم دین، دچار دین‌گریزی یا دین‌ستیزی می‌شوند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مراسم تکریم اشرف باقری زاده، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بندرعباس، صبح امروز جمعه ۲۸ تیرماه در سالن آمفی‌تئاتر مدرسه الزهرا (س) بندرعباس برگزار شد.
در این مراسم مریم جعفری، مدیر موسسه آموزش عالی فاطمه معصومه (س) بندرعباس حجاب و عفاف را یک امر بسیار مهم خواند و اظهار کرد: برای نهادینه کردن حجاب در جامعه گام‌های خوبی در بستر جامعه برداشته‌شده است که کافی نیست.
مدیر موسسه آموزش عالی فاطمه معصومه (س) افزود: زنان به‌عنوان نیمی از جامعه که تأثیرگذار بر رفتار نیم دیگر جامعه هستند پوشش و لباس آن‌ها و رفتار و کردار آن‌ها بسیار مهم است و البته این مسئله‌ی مهم، دغدغه‌ی ذهنی همه نهاد‌های دینی و فرهنگی در جامعه است.
وی تأکید کرد: آنچه در تاریخ و سیره‌ی پیامبران و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) ماندگار شده است، عمیق و ریشه‌ای کار کردن در رابطه با دین و یا هر امور ماندگار دیگر است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تقویت دین هراسی و عدم تقویت دین‌دوستی یکی دیگر از موارد دین‌ستیزی در اسلام است، ابراز کرد: دین اسلام دینی بسیار زیبا و بی‌نقص است که برای هر امری جایگزین و دلیل کامل و استوار دارد.
استاد حوزه با اشاره به آیات و روایات برخی دیگر از عوامل اسلام‌ستیزی را برشمرد و گفت: سنجیدن اسلام با رفتار دیگران که گاهی این رفتار‌ها برمدار اسلام و گاهی همچون دین سکولاری، دین شخصی و عقیدتی، افراطی و تفریطی برمدار اسلام نیست، یکی دیگر از عوامل اسلام گریزی افراد و اسلام‌ستیزی در آن‌ها است.
جعفری در پایان از خانم اشرف باقری زاده، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) به‌عنوان بانویی که ۲۸ سال از عمر گران‌بهایش را صرف خدمت به علم‌آموزی و فعالیت‌های فرهنگی در استان هرمزگان کرده‌اند تقدیر و تشکر به عمل آورد.
انتهای پیام

captcha