تعالی علوم انسانی در گرو بومی‌سازی است
کد خبر: 3828212
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲

تعالی علوم انسانی در گرو بومی‌سازی است

گروه معارف ــ معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعالی علوم انسانی در گرو به‌روزرسانی، بومی‌سازی و حکمی‌سازی آن است.

تعالی علوم انسانی در به روزرسانی و بومی‌سازی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد تبریز، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته، 27 تیرماه در نشست هم‌اندیشی استادان رشته‌های علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در تبریز، گفت: علوم انسانی درصدد تغییر انسان محقق به انسان مطلوب است.

وی ادامه داد: به‌روزرسانی علوم انسانی بدین معنی است که دانشی که در علوم انسانی تدریس می‌شود، باید بر اساس آخرین نظریات جهان باشد.

خسروپناه اظهار کرد: خروجی دروس دانشگاهی باید پیوندی با جامعه داشته باشد و این همان مفهوم بومی‌سازی است.

وی علوم انسانی را بخش انضمامی و نظریات علوم انسانی را انتزاعی دانست و گفت: باید به مبانی علوم انسانی توجه و در آن از مبانی حکمت اسلامی استفاده شود تا بتوانیم نظریات فرهنگی صادر کنیم.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: هنر مبتنی بر نظریه زیباشناختی و نظریه زیباشناختی مبتنی بر نظریه انسان است و این حکمی‌سازی علوم است.

وی از راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به صورت استانی خبر داد و گفت: استادان علوم انسانی می‌توانند نظرات و پیشنهادهای خود را در زمینه اصلاح آیین‌نامه‌هایی که مانع پیشرفت دانشگاه می‌شود، به استان خود ارائه و براساس آمایش هیئت اندیشه‌ورز استان این نظریات را به ما اعلام کنند.

انتهای پیام

captcha