لزوم توجه به حساسیت‌های نگارش داستان مهدوی
کد خبر: 3828171
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

لزوم توجه به حساسیت‌های نگارش داستان مهدوی

گروه ادب ــ مدیر عامل انتشارات کتاب جمکران گفت: حساسیت نگارش داستان دینی به ویژه با موضوع مهدویت به حدی است که نویسنده باید خود را در مقابل آنچه می‌نویسد پاسخگو بداند.

لزوم توجه به حساسیت‌های نگارش داستان مهدویبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران؛ اولین جلسه از کارگاه‌های رمان‌نویسی با تدریس مریم بصیری نویسنده و مدرس داستان برگزار شد.
انتشارات کتاب جمکران با هدف تولید رمان مهدوی اقدام به برگزاری این دوره کرده است و افراد حاضر در آن همگی از نویسندگان باتجربه‌اند که سابقه چاپ اثر داستانی نیز در کارنامه خود دارند.
در ابتدای این جلسه محمد حسنی مدیرعامل انتشارات کتاب جمکران در ادامه به حساسیت کار نویسندگان و ادبیات داستانی اشاره کرد و گفت: نویسنده رب عالم داستان خودش است و ادعای ربوبیت می‌کند؛ از این رو امر خطیری است و باید حواسش به مخلوقاتش باشد و بداند که فردا روزی پاسخگوی آن چیزی است که عرضه کرده است.
سعید سعادت مسئول دفتر ادبیات داستانی انتشارات کتاب جمکران به اولویت‌های موضوعی داستان‌نویسی در حوزه مهدویت اشاره کرد و افزود: نویسندگان در حوزه‌های کلامی و تاریخی می‌توانند از کمک و مشاوره انتشارات کتاب جمکران بهره بگیرند و در این راستا پرداختن به داستان‌های آخرالازمانی و آینده‌نگر و معرفی شخصیت‌های مهدوی اولویت دارد.
در ادامه این نشست، مریم بصیری، نویسنده رمان «دخیل عشق» هدف این کارگاه را تولید رمان و داستان کوتاه با وحدت موضوعی دانست و افزود: رمان مخاطبان جدی‌تری دارد و جای کار مهدوی در آن خالی است و نویسنده باید پشتکار و جدیت بسیاری داشته باشد تا نقش خود را در زمینه مهدویت ایفا کند.
بصیری در ادامه به تکنیک‌های داستان‌نویسی و مؤلفه‌های خلق یک داستان دینی پرداخت و به سؤالات نویسندگان جوان در این زمینه پاسخ داد.
یادآور می‌شود، کارگاه رمان مهدویت در ۱۰ جلسه در محل انتشارات جمکران برگزار خواهد شد و خروجی آن رمان و داستان‌هایی با موضوعات مهدوی است که این انتشارات به چاپ خواهد رساند.
انتهای پیام

captcha