جشنواره فیلم شهر آغاز شد
کد خبر: 3828066
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
با تقدیر از معصومی و اسد‌زاده؛

جشنواره فیلم شهر آغاز شد

گروه هنر ــ افتتاحیه هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با تقدیر از پروانه معصومی و داروش اسد‌زاده شب گذشته 26 تیرماه در پردیس سینمایی ملت آغاز شد.

به گزارش ایکنا، آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با حضور حسین انتظامی، مدیر سازمان سینمایی، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هاشم میرزاخانی، مدیرعامل موسسه تصویر شهر و جمعی از هنرمندان شب گذشته ۲۶ تیرماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
در ابتدای این مراسم بعد از پخش آیاتی چند از کلام الله مجید، سلوکی مجری برنامه ضمن خیر مقدم، آغاز هفتمین دوره جشنواره را اعلام کرد و سپس هاشم میرزاخانی دبیر جشنواره در سخنانی گفت: سینما ملت که پیش از این فقط در دوران برگزاری جشنواره‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت با تدبیر همکارانم در این جشنواره به سالنی چند منظوره تبدیل شد که همزمان با افتتاحیه جشنواره فیلم شهر گشایش یافت.
او ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که برای دوره‌های بعدی تعداد سالن‌های نمایش پردیس سینمایی ملت را افزایش دهیم و قریب به ۶۰۰ صندلی به این مجموعه اضافه خواهند شد.
در بخش بزرگداشت‌های هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، پیروزی معاون اجرایی صدا و سیما، همایون اسعدیان کارگردان و تهیه‌کننده، تندیس ویژه به داریوش اسدزاده اهدا کردند که خانم محمدزاده، خواهرزاده این هنرمند به نمایندگی از او این تندیس را دریافت کرد.
بزرگداشت دیگر به پروانه معصومی اختصاص داشت. شبنم قلی‌خانی بازیگر سینما و تلویزیون درباره پروانه معصومی گفت: فکر می‌کنم سال ۸۲ بود که با خانم معصومی در سریال «وعده دیدار» بازی داشتم و کلی از وی در بازیگری و اخلاق یاد گرفتم. جالب است بدانید که فیلم «گل‌های داوودی» اولین فیلمی بود که من در سینما دیدم، به همین دلیل این فیلم در خاطر من مانده است و یادم می‌آید با این‌که آن زمان کوچک بودم کلی با آن گریه کردم.
پروانه معصومی هم در این مراسم بیان کرد: من از همه کسانی که مرا فراموش نکردند، تشکر می‌کنم.
رئیس سازمان سینمایی و صفا صبوری معاون عمرانی شهرداری تهران هدیه ویژه جشنواره فیلم شهر را به این هنرمند اهدا کردند.
در ادامه مراسم، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در افتتاحیه جشنواره فیلم شهر از تمام دست اندرکاران این جشنواره تشکر کرد. او درباره علت برگزاری این جشنواره گفت: شاید سوال باشد که چرا شعار هفتمین دوره جشنواره را «شهروند مسئول و شهر سالم» در نظر گرفتیم؟ امروز اگر از توسعه پایدار در جوامع صحبت می‌شود، بستر این توسعه پایدار فرهنگ است. سینما بخشی از فرهنگ است و هنر ماندگار است. سینما برایند همه هنرهاست.
اوحدی تاکید کرد: اگر ما اصرار به برگزاری جشنواره هفتم داریم، به دلیل نیاز جامعه به سینماست. امروز در کشور‌های توسعه یافته میلیارد‌ها دلار برای پویا نگاه داشتن سینما صرف می‌کنند. امروز سینما در حوزه اقتصادی، سیاسی، امنیتی و... هم نقش دارد. فیلمی که خانم نرگس آبیار ساختند، از همین نمونه‌هاست. او در فیلم «شبی که ماه کامل شد» تمام مسائل جنگی، امنیتی و سیاسی را به خوبی نمایش گذاشت. این هنر، هنرمندان است.
جشنواره فیلم شهر آغاز شد
اهدای جوایز
شبنم قلی‌خانی و هادی مقدم دوست از داوران بخش محله به همراه عزیز‌الله حمید نژاد فیملساز از برندگان این بخش تقدیر کردند. 
در بخش ویژه «بی قرار توام» با موضوع سیل اخیر مشترکاً به مسعود حق دوست برای فیلم «کربلای تو همینجاست» و محمد حاتمی برای فیلم «همسایه سنگ و آب» اهدا شد.
لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش ویژه تهران به عنوان رتبه دوم به مهدی شاهسواری برای فیلم «خداحافظی»
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمد حسنی برای فیلم‌های «ناپیدا» و «اینجا به تمام آزادی ام فکر می‌کنم»
لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش اصلی محله به عنوان رتبه سوم به آرزو باغ شیخی برای فیلم «لازم نیست منتظر بمانیم»
لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش اصلی محله به عنوان رتبه دوم به محیا ساعدی برای فیلم «زنان مریخی، مردان ونوسی»
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش به عنوان رتبه اول به علی عرفان فرهادی برای «آشپزی در حضور دیگران، ببخشید کودکان»
تندیس بهترین فیلمنامه در بخش سریال‌های تلویزیونی و نمایش خانگی به علی‌رضا طالب‌زاده برای فیلمنامه سریال «چرخ و فلک» 
تندیس جشنواره بهترین بازیگر نقش زن در بخش سریال‌های تلویزیونی و نمایش خانگی به سارا بهرامی برای ایفای نقش در سریال «پرده نشین»
تندیس جشنواره بهترین بازیگر نقش مرد در بخش سریال‌های تلویزیونی و نمایش خانگی به فرهاد آئیش برای ایفای نقش در سریال «پرده‌نشین» 
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین کارگردانی در بخش سریال‌های تلویزیونی و نمایش خانگی به همایون اسعدیان برای کارگردانی سریال «لحظه گرگ و میش»
جشنواره فیلم شهر آغاز شد
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین سریال در بخش سریال‌های تلویزیونی و نمایش خانگی به سید محمود رضوی برای تهیه‌کنندگی سریال «پرده‌نشین» اهدا شد.
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین اثر با محوریت تهران شناسی و تهران‌نگاری در بخش سریال‌های تلویزیونی و نمایش خانگی به مجید مولایی برای سریال «چرخ فلک» 
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش نامواره به محمد روح الامین برای مجموعه آثارش 
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش پوستر فیلم‌های کوتاه و مستند به علی باقری برای پوستر فیلم «مسافر فوکوشیما»
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش مسابقه پوستر به طاهر ذاکر برای پوستر فیلم «کوپال»
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش مسابقه عکس به امیرحسین شجاعی برای عکس فیلم «متری شیش‌و‌نیم» و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش آنونس فیلم به روح الله موحدی برای آنونس فیلم «گرگ‌بازی» اهدا شد.
انتهای پیام
captcha