فعالیت مؤسسات قرآنی کردستان ارتقای کیفی می‌یابد
کد خبر: 3827826
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

فعالیت مؤسسات قرآنی کردستان ارتقای کیفی می‌یابد

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به وجود 37 مؤسسه قرآنی در سطح استان گفت: امسال ارتقای کیفی مؤسسات در دستور کار دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان کردستان قرار دارد.

ناصر علیپور، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: دارالقران کریم استان کردستان از ابتدای سال جاری تاکنون برنامه‌های متنوع قرآنی در سطح استان برگزار کرده و در فصل تابستان نیز به صورت ویژه برنامه‌های قرآنی را با همکاری مؤسسات قرآنی استان برگزار می‌کند.
وی با اشاره به حمایت از محافل جزء‌خوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان تحت عنوان با قرآن در رمضان افزود: در این راستا ما از 32 محفل جزء‌خوانی استان کردستان حمایت کردیم.
اعلام نتایج اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن بر روی سایت تلاوت
رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به برگزاری آزمون کتبی چهاردهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم با حضور 58 شرکت‌کننده اشاره کرد و افزود: 30 نفر از استان کردستان در این آزمون قرآنی پذیرفته شده‌اند و نتیجه آن بر روی سایت تلاوت قرار گرفته است.
وی از برگزاری مرحله دوم چهاردهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم خبر داد و بیان کرد: مرحله دوم این دوره شامل آزمون شفاهی بوده که نیمه دوم مردادماه همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار می‌شود.
علیپور با اشاره به اینکه طرح دیگر حمایتی ما طرح حلقه‌های تفسیر موضوعی قرآن کریم یا «بینات 22» شامل تفسیر سوره مبارکه غافر بوده است، عنوان کرد: در این راستا 10 حلقه تفسیر موضوعی قرآن کریم تحت حمایت دارالقرآن کریم استان کردستان قرار گرفت.
حمایت از 11 محفل قرآنی

وی به محافل انس با قرآن در استان کردستان اشاره و عنوان کرد: از محافل اجرا شده انس با قرآن استان 11 محفل با حمایت اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار شده است.
رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان به تجلیل از مرتلان قرآن کریم مسجد جامع سنندج با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان خبر داد و افزود: مراسم تکریم از 16 مرتل قرآنی مورد تأیید شورای عالی قرآن کشور در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد.
وی با اشاره به طرح‌های تابستانی عنوان کرد: در چند ردیف اعتباری طرح و برنامه‌های قرآنی در تبلیغات اسلامی اجرا می‌شود یک ردیف از سازمان دارالقرآن کریم بوده که تفاهم‌نامه اجرای این طرح‌ها امضا و به استان ابلاغ شده است.
علیپور بیان کرد: در این تفاهم‌نامه تمام طرح‌های اجرایی در طول سال 98 برای استان کردستان تعیین شده و این اعتبارات در سه مرحله فصل بهار و تابستان، پاییز و زمستان به استان اختصاص می‌یابد.
اجرای طرح تربیت حافظ قرآن
وی به طرح‌های اجرایی فصل تابستان اشاره و بیان کرد: طرح حمایت از تربیت حفاظ قرآن کریم در سه جزء پایانی قرآن کریم بوده که پیش بینی شده تا پایان سال این طرح ادامه یابد.
رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به هدف گذاری برای تربیت 265 نفر حافظ در سطح موسسات و خانه های قرآن در راستای اجرای این طرح اشاره و بیان کرد: این شرکت‌کنندگان تا پایان دوره موفق به حفظ سه جزء 28، 29 و 30 قرآن کریم خواهند شد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از این طرح‌های قرآنی ویژه تابستان آموزش‌های عمومی قرآن کریم بوده است که در دو بخش مؤسسات قرآنی و خانه‎های قرآنی اجرا می‌شود.
آموزش عمومی قرآن به 225 نفر کردستانی
علیپور آموزش عمومی قرآن را شامل روخوانی، روانخوانی، تجوید و مفاهیم قرآن کریم دانست و گفت: مؤسسات قرآنی در طول سال آموزش‌های خودگردان دارند که به تعداد سهمیه که 225 نفر بوده از این فعالیت قرآن حمایت خواهند شد.
وی به آموزش عمومی قرآن در سطح خانه‌های قرآن اشاره و عنوان کرد: در فصل تابستان سهمیه استان کردستان 315 نفر بوده که خانه‌های قرآن اجرا کننده طرح را در سطح شهر و روستا مورد حمایت قرار می‌دهیم.
برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی قرآنی
رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه چند طرح دیگر به صورت متمرکز استانی برگزار می‌شود، افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی قرآنی به تعداد دو کارگاه در سطح شهرهای که تاکنون اجرا نشده است.
وی اعلام کرد: برگزاری دوره تخصصی تربیت داور حفظ قرآن کریم بوده که پیش‌بینی می‌شود در فصل تابستان آن را اجرایی کنیم.
علیپور با اشاره به وجود 37 مؤسسه قرآنی در سطح استان گفت: امسال ارتقای کیفی مؤسسات در دستور کار دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان کردستان قرار دارد.
وی به تعداد مؤسسات قرآن شهرستان‌های استان اشاره و بیان کرد: سه مؤسسه قرآنی در بانه، یک موسسه در سقز، یک مؤسسه در دیواندره، شش مؤسسه در بیجار، سه مؤسسه در قروه، یک مؤسسه در دهگلان، چهار مؤسسه در کامیاران، دو مؤسسه در مریوان و 17 مؤسسه در سنندج فعال هستند.
رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: در تعدادی از شهرستان‌های استان هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی نیازمند ارتقای سطح مؤسسات قرآنی استان هستیم اما در این شهرستان‌ها هم رشد کیفی در اولویت فعالیت تبلیغات اسلامی در سال جاری قرار دارد.
انتهای پیام

captcha