شکایت مهریه هنوز خیلی‌ها را گرفتار کرده است
کد خبر: 3827660
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
آیت‌الله مکارم:

شکایت مهریه هنوز خیلی‌ها را گرفتار کرده است

گروه حوزه‌های علمیه ــ آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه شکایت مهریه هنوز خیلی‌ها را گرفتار کرده است، گفت: مسئله متلاشی شدن خانواده‌ها از طریق طلاق در مواردی ناشی از سوءرفتار دختران است که مبلغان خواهر می‌توانند نقش مهمی در کاهش آن داشته باشند.

شکایت مهریه هنوز خیلی‌ها را گرفتار کرده استبه گزارش ایکنا، به نقل از دفتر آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی، امروز، 25 تیرماه، در دیدار با رئیس حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور ضمن تقدیر از زحمات رئیس محترم حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: از ابداعات بسیار مهم امام(ره) تشکیل حوزه‌های علمیه‌ خواهران بود که سابقه نداشت؛ گرچه به صورت محدود آغاز شد، اما با گذشت زمان چنان پیشرفت کرد که امروز عدد طلاب خواهر از یکصد هزار نفر نیز افزون‌تر شده‌است.

وی افزود: اهمیت حوزه‌های علمیه خواهران از این نظر است که خواهران مورد تهاجم بیشتری از سوی مفسدان هستند، حمایت از مسئله حجاب که از اهم مسائل اسلامی است اگر به وسیله آن‌ها صورت گیرد مؤثرتر است.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: مسأله متلاشی شدن خانواده‌ها از طریق طلاق در مواردی که ناشی از سوءرفتار دختران است از طریق خواهران بهتر کنترل می‌شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: شکایت مهریه که با تمام اصلاحات مؤثری که در درمان آن شده هنوز عده‌ای را گرفتار ساخته است و با تبلیغات خواهران به حداقل خواهد رسید.

وی تصریح کرد: استقبال فوق‌العاده خواهران از حوزه‌های علمیه که در مواردی بر استقبال برادران پیشی می‌گیرد، نیز حائز اهمیت است؛ مسئولین حوزوی و غیر حوزوی باید برای حوزه‌های علمیه‌ خواهران اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل شوند.

انتهای پیام

captcha