افتخار المصطفی، نشر معارف علوی و رضوی(ع) در جهان است
کد خبر: 3827258
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
رئیس جامعة‌المصطفی:

افتخار المصطفی، نشر معارف علوی و رضوی(ع) در جهان است

گروه حوزه‌های علمیه – رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: در روایتی از امام رضا(ع) تأکید شده است که لطف ویژه خداوند شامل افرادی است که امر اهل‌بیت(ع) را با آموختن و نشر علوم و معارف ایشان زنده می‌دارند و اینکه المصطفی وظیفه نشر معارف علوی(ع) و رضوی(ع) را در جهان برعهده دارد افتخاری بزرگ برای این مجموعه است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی در جمع کارکنان ستاد مرکزی المصطفی ضمن تبریک دهه کرامت بیان کرد: ملت و کشور ما افتخار دارند مهمان کرم حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و خدمت‌گزار آستان مقدس حضرت ثامن‌‌الحجج(ع) بوده، از الطاف و کرامات آن حضرت بهره‌مند هستند که به برکت وجود مقدس حضرت(ع)، قرن‌ها مشکلات و فتنه‌ها از این سرزمین دفع شده است.
وی در ادامه با قرائت ابیاتی از اشعار «دعبل خزاعی»، ادیب، عالم، مدیحه‌سرا و ذاکر فضایل اهل‌بیت(ع)، اظهار کرد: حضرت امام رضا(ع) پس از آن که دعبل یکی از اشعارش را خواند، فرمودند که قبر مطهر ایشان در سرزمین طوس، پناهگاه مؤمنان در فتنه‌ها و طوفان‌های آخرالزمان خواهد بود.
رئیس جامعةالمصطفی برعهده داشتن وظیفه نشر معارف علوی(ع) و رضوی(ع) را در جهان افتخاری بزرگ برای المصطفی دانست و گفت: در روایتی از امام رضا(ع) تأکید شده است که لطف ویژه خداوند شامل افرادی است که امر اهل‌بیت(ع) را با آموختن و نشر علوم و معارف ایشان زنده می‌دارند و در ادامه نیز فرمودند اگر مردم عالم، با زیبایی‌های کلام و معارف ما آشنا شوند، بدون هیچ اجباری آنها را خواهند پذیرفت.
عباسی فعالیت در جامعةالمصطفی را توفیقی بزرگ برای همه خدمت‌گزاران در این مجموعه برشمرد و تأکید کرد: توفیق این خدمت با هیچ متاع دنیوی مقایسه‌شدنی نیست. امانتی که امروز به دست ما رسیده است و حامل آن برای نسل آینده هستیم، با مجاهدت افرادی به دست آمده است که با تحمل و ایستادگی در برابر مشکلات و رنج‌های بی‌شمار، در این مسیر ثابت‌قدم بودند و مشمول پاداش الهی شدند.
وی ضمن تقدیر از خدمات و زحمات مدیران و مسئولان پیشین المصطفی، که در سختی‌ها و مشکلات فراوان، مخلصانه و فداکارانه ایستادگی نمودند، ادامه داد: ما در جامعةالمصطفی در برابر اولیا و ائمه هدی(ع) و امام هشتم، حضرت ثامن‌الحجج(ع) بار دیگر بر عهد و پیمان خود تأکید می‌کنیم تا در مسیر ترویج معارف اهل‌بیت(ع) در سراسر جهان و زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت گام برداشته، در این راه ثابت‌قدم بمانیم.
رئیس المصطفی، در پایان، وجود مشکلات و دشواری‌ها را در مسیر الهی طبیعی خواند و تصریح کرد: جامعةالمصطفی برای ادامه دادن مسیر پرافتخار خود، نیازمند نسلی از مدیران و کارکنان پرانگیزه، فداکار و مخلص است که خوشبختانه ظرفیت نیروی انسانی المصطفی سرشار از چنین روحیه‌ای است.
انتهای پیام

captcha