پوشش‌های محلی؛ راهی برای ترویج حجاب
کد خبر: 3826605
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

پوشش‌های محلی؛ راهی برای ترویج حجاب

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با فرهنگ‌سازی صحیح می‌توان نسل نوجوان و جوان خود را متمایل به پوشش لباس‌های محلی کنیم و حجاب را که از احکام ضروری اسلام است از این طریق بین زنان و مردان رواج دهیم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، مرضیه جلیل‌پور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری امروز، 22 تیرماه در دیدار از کارگاه دوخت و عرضه لباس محلی در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر، اظهار کرد: لباس محلی برگرفته از آداب و رسوم هر منطقه است و با توجه به شرایط اقلیمی، فرهنگی و قرارگیری در طبیعت نوع پوشش در استان چهارمحال و بختیاری در نقاط مختلف در عین تمایز از استانداردهای لازم برای حفظ حجاب اسلامی در کشور برخوردار است.
وی ادامه داد: با فرهنگ‌سازی صحیح می‌توان نسل نوجوان و جوان خود را متمایل به پوشش لباس‌های محلی کنیم و حجاب را که از احکام ضروری اسلام است از این طریق بین زنان و مردان رواج دهیم.
جلیل‌پور به پوشش زنان بختیاری استان اشاره و تصریح کرد: این لباس‌های محلی از پارچه‌های زری و ابریشم، مخمل‌های رنگین، یراق‌های پهن و باریک، سکه‌های قدیمی، منجوق و پولک‌دوزی تهیه می‌شود که از ذوق، سلیقه و مهارت زیاد خبر می‌دهد و وقار خاصی به زنان می‌بخشد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: لباس محلی دهکردی، ترکی قشقایی و دیگر نقاط استان نیز جلوه و زیبایی‌های خاص خود را دارد که می‌توان با معرفی بیش از پیش این پوشش‌ها و تغییراتی در دوخت آن متناسب با زندگی امروزه آن را به‌عنوان پوشش کامل به زنان و بانوان جامعه عرضه داشت.

انتهای پیام

captcha