جشن «زیرسایه خورشید» در یزد برگزار شد
کد خبر: 3826451
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
با حضور خدام رضوی؛

جشن «زیرسایه خورشید» در یزد برگزار شد

گروه اجتماعی ــ بزرگترین جشن سال استان یزد با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان استان و همچنین 13 نفر از خادمان آستان قدس رضوی در امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد برگزار شد.

جشن «زیرسایه خورشید» در یزد برگزار شدبه گزارش ایکنا از یزد، بزرگترین جشن سال استان یزد با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان استان و همچنین 13 نفر از خادمان آستان قدس رضوی شامگاه پنجشنبه، 20 تیرماه در امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد برگزار شد.

محفل سرور میلاد خورشید هشتم(ع) که با حضور خادمان بارگاه رضوی و پرچم متبرک حضرت شمس‌الشموس مزین شد، با تلاوت مجلسی استاد مهدی شایق آغاز شد، سپس گلبانگ اذان توسط این قاری قرآن کریم طنین‌انداز شد و محبان نماز مغربین را به امامت آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد اقامه کردند.

این جشن بزرگ، امسال در قالب دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید با اجرای نجم‌الدین شریعتی و محسن فلاح برپا شد. سخنران این مراسم نیز حاج حسین یکتا، رزمنده و راوی دفاع مقدس و مؤسس اردوهای راهیان نور بود.

در ادامه این مراسم خادمان رضوی از میان حلقه عشق و ارادت مردم دارالعباده عبور کردند و در حالی که صدای نقاره طنین‌انداز می شد، پرچم معطر و متبرک حرم رضوی را در میان باران اشک حاضران بر فراز صحن دارالعبادة رضوی به اهتزاز درآوردند.

سپس مهمان ویژه این مراسم استاد کریمخانی با نوای دلنشین خود و خواندن تصنیف «آمدم ای شاه پناهم بده» دل‌های مردم دارالعباده را امام رضایی کرد و به حرم نورانی حضرت شمس‌الشموس(ع) پیوند داد.

پایان‌بخش این قسمت معنوی خاطره‌گویی و مداحی یکی از خدام، همخوانی خادمان بارگاه آفتاب و نیز قرائت صلوات خاصة حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) بود.

بیان نکاتی درباره آداب زیارت توسط حجت‌الاسلام زارع، مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی ذاکر اهل‌بیت(ع)، کربلایی محسن محمدی‌پناه و نورافشانی(ع)، پخش کلیپ معرفی جشنواره زیر سایه خورشید و گزارش حضور خدام در جای‌جای استان یزد، کتابخوانی بخش‌هایی از کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اثر استاد مهدی آذر یزدی به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان و گرامیداشت روز عفاف و حجاب از دیگر بخش‌های دوازدهمین جشن بزرگ زیر سایه خورشید بود.

انتهای پیام

captcha