«قرآن، رحمة للعالمین» محور همایش بین‌المللی مالزی
کد خبر: 3826438
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

«قرآن، رحمة للعالمین» محور همایش بین‌المللی مالزی

گروه بین‌الملل ــ ششمین همایش بین‌المللی «قرآن به عنوان بنیان تمدن» مهرماه امسال در شهر «نیلای» در نزدیکی کوآلالامپور، پایتخت مالزی، برگزار می شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری«کانفبی»، دانشگاه علوم اسلامی مالزی در نیلای این همایش را با همکاری مرکز تحقیقات و مطالعات سراج، که مقر آن در شهر لندن، پایتخت بریتانیا است، برگزار می کند.

«قرآن، رحمة للعالمین: چشم انداز و چالش ها» محور اصلی این همایش بین‌المللی است که در آن علما و کارشناسان قرآنی و سایر رشته ها از کشورهای مختلف جهان درباره نقش قرآن در تمدن بحث و تبادل نظر می کنند.

نقش قرآن به عنوان رحمة للعالمین در زندگی غیرمسلمانان، قرآن و علم مدرن، علم در قرآن و سنت، مسائل مربوط به قرآن در عصر حاضر، قرآن و فرهنگ و هنر، آموزش حفظ و قرائت قرآن، و دیدگاه های نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قرآن از جمله موضوعات مورد بحث در این گردهمایی است.

دانشکده قرآن و سنت دانشگاه علوم اسلامی مالزی در تاریخ 8 و 9 اکتبر 2019 برابر با 16 و 17 مهرماه 1398 میزبان این همایش خواهد بود.

آخرین مهلت برای فرستادن چکیده مقالات دوشنبه هفته آینده ( 24 تیر) و مهلت ارسال متن کامل مقالات 17 مرداد است.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی همایش به آدرس http://swatfpqs.usim.edu.my/ مراجعه کنند.   

 

 

 

captcha